Maşini pentru toate buzunarele la Salonul auto de la Geneva

Maşini pentru toate buzunarele la Salonul auto de la Geneva

A 81-a ediţie a celui mai nepărtinitor şi aglomerat eveniment din calendarul expoziţional 2011 marchează debutul unui lot foarte eterogen de modele noi.

Producătorii auto din întreaga lume au preferat, ca în fiecare an, să-şi etaleze cele mai importante noi modele pe terenul neutru al Salonului auto de la Geneva. Mai mult ca oricând, parcă, evenimentul elveţian, care de butează, astăzi, cu ziua dedicată presei, propune un lot pe cât de consistent, pe atât de eterogen de premiere – europene sau mondiale.

Cele zece, pe care le-am considerat reprezentative, se vor transforma, pe parcursul următoarelor luni, în tot atâtea propuneri pentru absolut toate buzunarele. De la "banalul" Aveo Sedan, versiunea în trei volume a gamei subcompacte Chevrolet şi concurentul ceva mai scump al Daciei Logan, până la supermodelul italian de un milion de euro Pagani Huyara.

BMW ActiveE

Ne puteți urmări și pe Google News

Versiunea 100% electrică a modelului BMW Seria 1 Coupe va fi produsă într-o serie (de teste) limitată la 1.000 de exemplare. Maşinile vor fi oferite unor clienţi selectaţi de producător în Europa, SUA şi China. Primul autoturism BMW electric destinatat publicului larg, subcompactul i3, va fi lansat în 2013.

LANCIA YPSILON

Lancia relansează unul dintre autoturismele care au sensibilizat mereu publicul feminin. Pentru prima oară în istoria de 25 de ani a gamei subcompacte, clienţii vor putea ajunge mai uşor pe banchetă, folosind o pereche suplimentară de uşi. Ypsilon, acum considerabil mai mare, va debuta comercial în luna iunie.

CHEVROLET AVEO SEDAN

Concurentul mai scump al Daciei Logan va fi relansat pe o platformă revizuită. Cu o lungime de 4,39 metri şi o lăţime de 1,73 metri, noul Aveo în trei volume e mai lung şi mai lat decât modelul actual (Loganul are 4,25 metri). Cea mai mică berlină Chevrolet va ajunge în România în cel mai scurt timp.

MERCEDES-BENZ SLK

A treia generaţie a modelului care a "inventat" segmentul coupe-cabriolet vine cu o versiune transparentă a hardtop-ului tradiţional şi – se aşteaptă – o gamă de motorizări asezonată, în viitorul apropiat, cu o versiune turbodiesel. Mercedes-Benz va livra primele SLK-uri în această primăvară.

FERRARI FF

Primul bolid 4x4 fabricat la Maranello pare o interpretare mai extravagantă a conceptului de model break (cu două portiere şi patru locuri). Performanţele noului Ferrari (care vine în România în iunie): V12 de 6.3 litri şi 650 de cai-putere, sprint 0-100 km/h în 3,7 secunde şi o viteză maximă de 335 km/h.

PAGANI HUYARA

După un minuţios proces creator, Pagani a pus la punct acest înlocuitor uluitor pentru supermodelul Zonda. Huyara înseamnă: caroserie din fibră de carbon şi titan, portiere care se deschid pe verticală, un V12 (AMG) de 700 CP, o viteză maximă de 370 km/h şi un preţ rotund, pentru nababi, de un milion de euro.

HYUNDAI i40

Urmaşul modelului Sonata este expus, atipic, mai întâi în versiunea de caroserie break. Berlina va fi prezentată peste câteva luni. Hyundai a bătut deja monedă pe saltul calitativ propus de autoturismul concurent cu Volkswagen Passat şi Ford Mondeo. i40 va fi lansat comercial în a doua jumătate a anului.

PEUGEOT 308

Întregul portofoliul subcompact Peugeot – hatchback, SW (break) şi CC (coupe-cabriolet) – a intrat sub incidenţa unui facelift în acord cu noua identitate stilistică a mărcii franceze, adoptată şi de recent lansatul Peugeot 508. Noul 308 va ajunge în showroomuri în această primăvară.

KIA RIO

Producătorul Kia continuă să se reinventeze din punct de vedere estetic odată cu prezentarea versiunii în cinci uşi a subcompactului Rio. Alte două variante de caroserie – sedan şi hatchback cu trei uşi – vor întregi ulterior gama modelului sudcoreean. Noul Rio va ajunge în showroomuri în trimestrul al treilea.

VW GOLF CABRIO

După o absenţă de nouă ani, versiunea decapotabilă a modelului compact Golf revine în oferta Volkswagen. Cabrioletul cu softtop (soluţie tehnică împrumutată de la colegul premium Audi A3) va fi lansat comercial înaintea sosirii anotimpului cald, cu un singur nivel de echipare, dar cu multe dotări opţionale.