Un constănţean susţine că la maşina cumpărată de nouă a constatat la prima avarie că fusese lovită şi chituită.
Un constănţean reclamă faptul că, deşi şi-a cumpărat o maşină nouă, la prima avarie a constatat că are bara chituită. În plus, bărbatul e nemulţumit că maşina nu funcţionează în parametrii unui autoturism nou.
Reprezentanţii firmei de leasing "Ţiriac Auto" Constanţa, de unde a fost luat automobilul, afirmă însă că maşina a fost nouă. Specialişti în protecţia consumatorului spun că bărbatul poate câştiga într-un eventual proces.
Constănţeanul Claudiu Cheţu şi-a cumpărat autoturismul Ford Focus la începutul lui 2009. În urma unui accident minor soldat cu lovirea barei de protecţie spate a observat că bara a fost chituită.
"Când am întrebat la Ţiriac Auto cum e posibil ca o maşină nouă să aibă deja bara chituită, am primit răspuns că poate am lovit-o şi am chituit-o eu", povesteşte bărbatul.
El mai susţine că are asigurare CASCO, iar în cartea de service nu e înscrisă nicio reparaţie. "Eu cred că maşina nu a fost nouă, din cauza multiplelor probleme (softunghi de fugă reparat de două ori şi tot trage dreapta)".
"Autoturismul a fost nou"
Reprezentanţii Ţiriac Leasing Constanţa susţin că maşina a fost nouă. "Domnul Claudiu Cheţu a achiziţionat prin intermediul departamentului nostru de vânzari, un autoturism nou, marca Ford Focus. Până în prezent, nu am primit din partea clientului nicio plângere, reclamaţie sau sesizare legată de lipsa de conformitate sau veridicitate a autoturismului respectiv sau a vreuneia dintre componentele sale", afirmă Corina Dulgheru, specialist Relaţii Clienţi "Ţiriac Auto" Constanţa.
Specialiştii de la protecţia consumatorilor susţin că, în acest caz, drepturile clientului sunt reglementate de Legea nr. 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate.
Mai exact, clientul poate beneficia de aducerea produsului la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, sau de reducerea corespunzătoare a preţului.
"Dacă consumatorul are convingerea că autoturismul nu e nou, se poate adresa instanţei de judecată pentru faptul că i s-a livrat un autoturism care nu cores punde descrierii şi prezentării", spune Mihai Titichi, şef serviciu juridic la Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor.