Masina "de dama": motor puternic, portbagaj generos

Masina "de dama": motor puternic, portbagaj generos

Producatorii auto au facut din masinile pentru femei vedetele SIAB 2007.

Numarul din ce in ce mai mare al femeilor care isi conduc propria masina i-a determinat pe expozantii de la Salonul International Auto Bucuresti (SIAB) sa aduca la targ automobile pe gustul soferitelor. Clasicele Mini Cooper produse de BMW sau masinile Beetle ale celor de la Volkswagen au ajuns la Bucuresti in variante noi, mai puternice, si au devenit vedetele Salonului.

Pe langa clasicele variante de masini mici, destinate femeilor, scoase pe piata de producatorii populari, companiile premium au adus modele care, chiar si la stadiul de „concept car” (modele care vor intra in fabricatie in perioada urmatoare), au atras privirile femeilor prezente la salon.

In topul preferintelor: noul Mini Cooper Clubman, mai lung cu 24 de centimetri decat vechiul Mini, cu split doors in loc de haion si cu un pret mai mare cu 2.000 de euro. BMW, producatorul masinii, estimeaza ca peste 50% dintre masinile Clubman vor ajunge la proprietari femei, in ciuda numelui.

Conceput pentru doamne, noul model ofera un spatiu de depozitare al portbagajului cu 100 de litri mai mare decat actualul Mini Cooper si o usa club (care se deschide dinspre fata masinii spre spate) pe partea dreapta, care le va permite mamicilor asezarea in siguranta a copiilor.

O alta masina cu aspect 100a feminin este conceptul Fiat 500, cu care italienii spera sa depaseasca recordul detinut de Fiat Panda la capitolul vanzari catre proprietari de sex feminin. Pretul noului Fiat 500 nu este inca public, insa motorizarile cu care va fi echipata aceasta masina va cuprinde si o versiune sport, cu un motor de 100 de cai-putere. Masina va fi produsa in Polonia pe platforma tehnica a viitorului Ford KA, o alta masina aflata in topul preferintelor femeilor.

Suprematia X3, in pericol

Masinile mici, versiune hatchback, preferate pana in prezent de femei, sunt perfect „oglindite” si in noul model Subaru Impreza, ajuns si in Romania, dupa o oprire la Salonul de la Frankfurt. Producatorul prezinta noul model sub conceptul Sport Casual si mizeaza pe vanzari cu cel putin 20a mai mari in randul femeilor decat pana in prezent.

Cele doua motorizari destinate noului public sunt 1,5 litri si 2,0 litri, pe benzina. In privinta modelelor SUV, masinile BMW X3, preferate pana in prezent de femei, datorita unui aspect mai compact decat cel al BMW X5, sunt amenintate de noile Volvo XC60, care vor ajunge pe piata din Romania in prima jumatate a lui 2009. Proiectat dupa acceasi reteta, un SUV ceva mai mic decat cele clasice, XC60, va fi fabricat pe platforma Land Rover Freelander si va intra in productie in 2008.

Ne puteți urmări și pe Google News