"Lipsa bonului fiscal mi-a adus o pagubă de 9.000 de lei"

"Lipsa bonului fiscal mi-a adus o pagubă de 9.000 de lei"

Pentru că nu mai poate dovedi că a fost clientul unui service de cartier, un şofer bucureştean va trebui să plătească din nou şi foarte scump reparaţia la maşină.

Bucureşteanul Cristian Bărgăoanu a mers, în urmă cu o săptămână, să-şi repare maşina la un service de cartier.

"Mi-am schimbat distribuţia. După ce mecanicii şi-au terminat treaba, am achitat la casierie, iar din neatenţie am uitat să cer bonul fiscal. De fapt, eram bucuros că am ieşit mai ieftin decât mă aşteptam şi nu m-am gândit la bon", a explicat bărbatul.

S-a stricat motorul

Schimbarea distribuţiei costă, într-un service autorizat, între 1.000 şi 3.000 de lei sau chiar mai mult, în funcţie de marca autoturismului. Varianta de rezervă este schimbarea setului într-un service de cartier, acolo unde preţurile sunt chiar şi de până la zece ori mai mici decât într-un service autorizat.

Fericirea bucureşteanului a ţinut foarte puţin timp. "La o oră după ce am schimbat distribuţia la acel service, cureaua montată de mecanici a cedat şi mi-a stricat motorul. Paguba este undeva între 7.000 şi 9.000 de lei. Bineînţeles că ei au găsit alte motive şi nu vor să plătească nimic. Pentru că nu am bon fiscal ca să demonstrez că am făcut reparaţia la ei, îmi este foarte greu acum să-i trag la răspundere“, ne-a declarat Bogdan.

Recuperarea pagubei începe cu o sesizare la Garda Financiară, este de părere Mihai Titichi - şef la serviciul juridic al Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor din România.

"Cel mai bine ar fi să se facă o reclamaţie către Garda Financiară. Operatorii economici au obligaţia să emită bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale şi să le predea clienţilor. Neîndeplinirea acestei obligaţii e o contravenţie aplicată de Garda Financiară", explică Titichi.

Cuantumul despăgubirilor este însă greu de stabilit, chiar şi cu bonul fiscal. "Autorităţile pentru protecţia consumatorilor pot cel mult sancţiona comerciantul pentru prestarea defectuoasă a serviciului, îl pot obliga să-l refacă sau să restituie contravaloarea sa, dar nu pot stabili cuantumul unor eventuale despăgubiri. Determinarea valorii despăgubirilor se poate face în instanţă", mai spune Titichi.

"Operatorii economici au obligaţia să emită bonuri fiscale şi să le predea clienţilor“ MIHAI TITICHI jurist APC România

Ne puteți urmări și pe Google News