De ce s-a prăbuşit audienţa TVR

De ce s-a prăbuşit audienţa TVR

Preşedintele director-general al TVR, Alexandru Lăzescu, vorbeşte despre criza în care a fost lăsată televiziunea publică de administraţia Sassu.

Televiziunea publică a înregistrat, la 30 iunie 2010, un deficit-record de 77 milioane de lei (circa 18 milioane de euro). Veniturile totale în acelaşi interval au fost de 282 milioane de lei, din care 190,5 milioane de lei venituri operaţionale.

Declaraţia a fost făcută de Alexandru Lăzescu, preşedinte director-general al TVR, şi se referă la perioada 1 ianuarie 2010-30 iunie 2010.

Scădere în audienţă de 31%

Între 2000 şi 2009, cota de piaţă a TVR a scăzut cu 31%, de la 38,3% la 7,3% (faţă de 3,6% cât au scăzut televiziunile publice din Uniunea Europeană în aceeaşi perioadă). Deşi suntem la jumătatea lunii septembrie, grila de toamnă a TVR nu este încă definitivată, dar aceasta va conţine deocamdată doar mici modificări.

Nici contractele de difuzare a meciurilor din Liga Europa nu au adus bani la buget, preşedintele Alexandru Lăzescu atrăgând atenţia că deşi nu se miza pe o recuperare de 100% a investiţiei atunci când ea atinge procente de 10 şi chiar sub 10%, deja este o problemă.

Şi veniturile din publicitate în era Sassu au fost insuficiente (21 milioane de euro, anul trecut), iar publicitatea on-line a adus doar 3.000 de euro. Cât despre taxa TV, în primele şase luni ale acestui an, a fost colectată doar în proporţie de 60%.

Situaţia din TVR a fost cauzată şi de "promovarea defectuoasă care nu a pus în valoare oferta televiziunii publice", e părerea preşe dintelui, care a adăugat că o promovare doar prin canalele TVR nu este suficientă şi că se va îndrepta şi spre reclamă on-line.

"Cred că TVR mai are la dispoziţie aproximativ trei ani pentru a deveni competitivă", a spus directorul SRTV, referindu-se la infrastructura de care dispune TVR şi la personalul calificat.

Reduceri de personal şi stoparea achiziţiilor de filme

În plan editorial, principalul obiectiv anunţat de Alexandru Lăzescu este definirea unei identităţi clare a canalelor, cucerirea unui public tânăr de către TVR 2, prin emisiuni de "smart education", emisiuni premium care să dea valoare brandului, dar şi revenirea în topul primelor trei televiziuni, aşa cum se afla TVR acum un deceniu .

Preşedintele SRTV şi-a propus un plan de reducere a risipei prin renegocierea contractelor în derulare, disponibilizări de personal (în prezent, TVR are 3.300 de angajaţi), dar şi atragerea de fonduri europene necesare unor investiţii ce vor diminua costurile administrative.

Pentru a limita pierderile, Lăzescu a oprit achiziţii de film în valoare de 5 milioane de euro şi nu a aprobat desfăşurarea concursului Cerbul de Aur, care ar fi costat 1,5 milioane de euro. Vor fi limitate şi producţiile proprii, care au adus mari pierderi de bani.

TVR face un canal de sport

Proiecte cu bătaie lungă sunt Academia TVR, prin care stu denţii vor putea să facă practică în această instituţie, înfiinţarea unui canal de sport (întrucât TVR a încheiat multe contracte pentru transmisiuni sportive), plus acordarea unei atenţii mai mari arhivei TVR, care nu este trecută încă în format digital, iar o parte chiar a fost furată.

Cât despre canalul TVR Info, preşedintele SRTV spune că "încă nu s-a luat o hotărâre privind evoluţia lui".

Ne puteți urmări și pe Google News