Lamborghini Gallardo, o fiară dezlănţuită

Lamborghini Gallardo, o fiară dezlănţuită

Constructorul italian aduce pe piaţă un nou model cu putere de avion.

Copilul teribil de la Sant’Agata e plin de tentaţii. De fiecare dată când crezi că producătorii auto nu mai au ce să inventeze, italienii mai au un AS în mânecă. Lamborghini. Gallardo LP 560-4.

Salonul Auto de la Geneva nu găzduieşte doar lansarea unui model nou, ci introducerea pe piaţă a unei maşini cu putere de avion. Profanii din România pot considerea proaspătul Gallardo un „accesoriu“ bun de purtat cu cămaşa albă, deschisă la primii trei nasturi, cu pantofi aurii şi genţi supradimensionate. Profesioniştii se pot bucura însă de un automobil provocator. Pe aripile vântului Mult-aşteptatul motor de 5.2 litri cu zece cilindri în V generează nu mai puţin de 560 de cai-putere, la 8.000 de rotaţii pe minut. Acest „arsenal“ impresionant ajută şoferul să atingă o viteză de 100 km/oră în doar 3,7 secunde. Producătorii au plusat, iar distanţa dublă - 200 km/oră - poate fi atinsă în 11,8 secunde.

Viteza maximă cu care poţi „zbura“ cu Gallardo ajunge la 325 de kilometri pe oră. Călătoria nu va fi însă stricată de emoţii, pentru că sistemul de frânare nu se lasă mai prejos. Partea din faţă este dotată cu opt cilindri pentru discurile de frână de 365 mm, iar partea din spate are 4 cilindri pentru discurile cu diametrul de 356 mm.

Creşterea performanţelor motorului nu echivalează însă cu un pericol pentru mediu. Emisiile de noxe au fost reduse cu 18%, la fel şi consumul. În medie, „fiara“ înghite 13,7 litri de combustibil pe kilometru. Toate acestea sunt însă fantezii pentru români, având în vedere aglomeraţia din trafic şi drumurile „asezonate“ cu gropi şi denivelări. „Sensibilitatea“ noului Lamborghini Gallardo LP 560-4 este potenţată şi de garda joasă, ameninţată de bordurile înalte şi de craterele din asfalt. Producă torul însă nu s-a împiedicat de problemele din România - maşina este un produs de lux, destinat excentricilor din toată lumea - şi a scos din fabrică o reinventare a fostului model lansat în 2003.

Cuvântul-cheie: siguranţa Designul este mai agresiv decât al modelelor anterioare (ca şi cum celelalte ar fi prea „cuminţi“). Spoilerul din faţă are prizele supradimensionate, în contrast cu „botul“ subţiat, gata să muşte din asfalt.

Privit din altă perspectivă, Gallardo LP560-4 schimbă registrul - forma aerodinamică este accentuată de spatele compact, mult înălţat în raport cu faţa.

Îmbunătăţiri au fost operate şi în cazul suspensiilor. Acestea au fost reproiectate în raport cu sistemul de transmisie şi cu tracţiunea integrală, pentru a oferi o stabilitate crescută la viteze mari şi în cazul unui viraj brusc.

CASETA TEHNICĂ

Motor: 10 V, 5.2 litri Putere max.: 560 CP/ 8.000 rpm Acceleraţie 0-100 km/h: 3,7 s Viteză maximă: 325 km/h Lxlxh: 4,34 x 1,90 x 1,16 m Greutate: 1.485 kg

Ne puteți urmări și pe Google News