Oamenii cu joburi futuriste duc o viaţă boemă, îmbină utilul cu plăcutul, au un program de lucru flexibil şi sunt propriii lor şefi. Deşi "să munceşti la domiciliu" e vis colectiv, foarte multe persoane nu reuşesc, de teama eşecului.
Totul începe cu ideea. Gama de "business-uri" care pot fi pornite cu bani puţini pe internet este largă: web design, organizare de evenimente, fotografie, "writing", consultanţă în diverse domenii. Urmează apoi promovarea serviciilor pe blog şi câştigarea notorietăţii "în branşă".
"Ideal ar fi ca oricine doreşte să-şi dezvolte o afacere online şi să muncească de acasă, să-şi păstreze un timp jobul obişnuit şi să renunţe la el doar când consideră că se poate finanţa exclusiv din acesta", sfătuieşte Eduard Ezeanu, consilier în carieră.

Şedinţe de dezvoltare personală via Skype

Eduard Ezeanu este el însuşi este un exemplu în acest sens (peopleskillsdecoded.com). "Ajută oamenii să păşească cu dreptul în comunicare şi să se propulseze în carieră", iar din 2006 până în prezent " a şcolit" peste 100 de persoane, de la studenţi până la oameni de afaceri, antreprenori şi manageri de top. Blogul de dezvoltare personală este unicul mijloc de promovare a serviciilor sale. Ţine meditaţii prin telefon sau pe Skype pentru străini, iar cu bucureştenii se întâlneşte faţă-n faţă.
"În prezent, lucrez cu un canadian şi câştig aproximativ 200-300$ pe lună, doar lucrând acasă, pentru că blogul meu este la început (are un an), iar un blog cu adevărat bun, din care să poţi scoate bani are cel puţin trei ani", spune Eduard.
Pentru că şi în mediul virtual funcţionează regulile marketingului oferă o şedinţă preliminară de coaching de 30 de minute gratuită. În mod normal, o şedinţă de o oră costă 48 de euro sau 70 de dolari . Preţul "adaptat" pe România este de 140 -220 de lei /90 de minute.
"Blogul rentabil este o metodă de promovare a unui serviciu, produs, dacă nu ai în spate un astfel de serviciu sau produs, nu poţi să câştigi bani doar din writing. În plus, ca să determini omul să aleagă serviciul respectiv, trebuie să îi captezi atenţia prin profunzimea articolelor", subliniază Eduar Ezeanu.

A luat lecţii de "blogging"

Mars Dorian (marsdorian.com) este un tip "pasionat de tot ce înseamnă creativitate digitală". Are studii în marketing şi este specialist în blogging: ajută "clienţii" să se remarce în blogosferă, să crească traficul şi să atragă vizitatori, să construiască o comunitate în jurul lor şi să se promoveze în "nişă". Ideea i-a venit în urmă cu un an, fascinat fiind de oamenii care au construit adevărate imperii online. A luat lecţii de la unii ca ei şi şi-a pus pe picioare propriul "business online".
"Mă autofinanţez exclusiv din blog. Chiar este posibil şi nu contează în ce ţară locuieşti. Banii vin efectiv din promovarea produselor digitale, precum şi din serviciile de coaching pentru dezvoltarea blogurilor. Am clienţi din ţările în care se vorbeşte engleza, precum Australia, UK, USA, cu care comunic via Skype, dar şi clienţi din ţara mea", mărturiseşte acesta.

"Blogurile pot concura cu site-urile multinaţionalelor"

Annabel Candy (getinthehotspot.com) locuieşte în Australia şi are împreună cu soţul ei un "business online", din care se întreţin de mai mult de 13 ani. Cu ajutorul acestuia îşi promovează serviciile de web design, copywriting şi consultanţă pe proiecte de social media şi şi-a dezvoltat o reţea de clienţi din întreaga lume (Marea Britanie, Africa, Australia, SUA, Noua Zeelenadă).
Principalii "beneficiari" sunt agenţiile de publicítate, alte companii care oferă la rândul lor servicii de web design şi designeri grafici. "Ideea mi-a venit văzând cum afacerile online mici nu răzbat din lipsă de idei. Am identificat "carenţe", am căutat soluţii şi am văzut că blogurile, site-urile individuale pot concura cu marile companii pe acest segment", spune Annabel.
Lucrează de acasă, "îmbrăcată confortabil", din orice colţ al lumii, ceea ce îi permite să fie într-o continuă "călătorie". Econimiseşte timp şi lucrează doar cu oamenii care îi plac.
"Este nevoie de răbdare. În primii ani am câştigat foarte puţin. O afacere online de amploare, din care să scoţi efectiv bani se construieşte în ani. Câştigurile fluctuează puternic. Sunt luni în care nu câştigi nimic, altele în care câştigi cât într-un an, aşa că trebuie să gestionezi bugetul cu prudenţă", atrage atenţia Annabel.

Surse de finaţare

Există patru metode de a scoate bani din blog: publicitate (postare de anunţuri şi bannere, se câştigă de la câteva sute de dolari până la mii de dolari, în funcţie de numărul vizitatorilor), "affiliate marketing", adică promovare de produse şi servicii ale altei persoane (câştiguri din comision, între 10%-70%), vânzarea propriilor produse (e-books), iar ultima sursă de finanţare -promovarea serviciilor personale (training, coaching).
Clienţii sunt atraşi prin calitatea articolelor, cu atât mai mult cu cât "doar unul din mii de vizitatori alege să apeleze la aceste servicii ".