E vorba de unul dintre argumentele folosite de criticii demersului televiziunii naționale, și anume că anumite mesaje intră în contradicție cu politica altor structuri ale statului.

Mai mult, a apărut în discuție și argumentul că ”s-au dat 40 de milioane de euro presei”, ca și cum banii ar fi o dedicație, ca la lăutari, pentru a asculta doar muzica pe placul clientului din tavernă.

Încerc să traduc ce vrea ”să spună poetul”: ”am dat bani presei ca să avem liniște, poate chiar și un strop de binemeritată laudă, și vin ăștia să ne ia la mișto”!

E un simplu gest reflex la nervi sau trădarea unei convingeri pe care aceștia o au: TVR trebuie să laude Puterea? Las la o parte că ajutoarele nu au vizat și postul public de televiziune sau că autorii mesajului nu făceau parte din Guvernul care a dat aceste ajutoare, ei fiind doar susținători parlamentari la acea dată.

E o convingere pe care mulți – de fapt, toți – dintre cei care au ocupat diverse funcții în Stat au avut-o.

Din 22 decembrie 1989 încoace, de când postul public de televiziune s-a autointitulat TVRL, L-ul venind de la ”Liberă”, acest post național a fost o permanentă sursă de programe pe placul conducătorilor.

De aici și furia când TVR a contrazis mesajele de stat. Nu e pentru prima oară. S-a mai întâmplat ca Puterea să se schimbe și la TVR să rămână directorul general, politica editorială și cea de partid să fie în contradicție.

Din punctul de vedere al politicienilor, lucrurile au mers constant după următorul patent: TVR laudă puterea, iar Opoziția critică servilismul televiziunii; când Puterea se schimbă, se schimbă și conducerea TVR, iar fosta Opoziție remarcă faptul că ziariștii postului național au devenit ”obiectivi și profesioniști”.