Anuntul facut luni de corporatia Apple Inc., conform caruia durata de viata a bateriei iPhone in regim de convorbire a fost dublata, ajungand pana la aproape 8 ore, a dus la o apreciere accelerata a actiunilor companiei.

Astfel acestea au crescut cu 3,8%, atingand nivelul-record de 125 de dolari pe titlu, cu 4,9 dolari peste ziua precedenta. Mai mult, in urma cu doua luni, pe 19 aprilie, o actiune Apple (AAPL) era cotata la Bursa electonica Nasdaq din New York la pretul de 90,2 dolari.

Pe 19 iunie pretul unei actiuni a atins nivelul de 123,6 dolari, ceea ce inseamna o crestere de 37% pe aceasta perioada. De la inceputul anului randamentul atins este de peste 47%, o exceptie pentru o piata de capital matura cum este cea americana. Dupa aceasta crestere, marti actiunile au suferit o corectie de -1,1%.

Incurajat de evolutia foarte buna pe bursa a companiei, presedintele Apple Steve Jobs a spus ca iPhone va deveni cea de-a treia afacere vitala pentru companie, alaturi de computerul Macintosh si de playerul iPod.

Blufeaza Apple?

Initial, se anuntase ca bateria iPhone va tine 5 ore in regim de convorbire si 250 de ore in stationare. Dupa ultimele ajustari, compania a anuntat ca durata de viata a bateriei in regim de convorbire a fost prelungita la aproape 8 ore.

Mai mult, a fost inlocuita suprafata ecranului, care initial era din plastic, cu una din sticla optica de inalta calitate, rezistenta la zgarieturi, deoarece toate comenzile se dau prin atingerea ecranului. Exista si voci care contesta noile performante ale bateriei iPhone si considera anuntul Apple nefondat.

„Sper ca informatiile promovate de Apple sunt corecte, insa ma tem ca durata de viata a bateriei dupa o folosinta intensa este de sub 5 ore, la fel ca si la celelalte telefoane inteligente rivale”, a spus Shaw Wu, specialist de la American Technology Research. El si-a motivat afirmatia sustinand ca a primit informatii sigure de la surse care au testat telefonul.

Un alt punct slab evidentiat de critici este legat tot de baterie. Aceasta nu poate fi inlocuita cu usurinta de utilizatori, in cazul in care se uzeaza. In aceste conditii, cel mai probabil, utilizatorul va fi nevoit sa-si achizitioneze un nou iPhone sau sa renunte la el.

Cerere mare

Un studiu realizat de International Data Corporation (IDC) in SUA a aratat ca numai 10a dintre cei chestionati sunt interesati de achizitionarea noului telefon inteligent la pretul la care este scos la vanzare.

„Primul milion va fi atins usor. Dupa aceea e mai greu”, a spus Chris Hazelton, senior analist la IDC. Elementele care ar putea transforma iPhone intr-un insucces sunt pretul, faptul ca i-a fost acordata exclusivitatea unui singur operator de telefonie mobila, dar si faptul ca utilizatorii s-ar putea sa nu fie obisnuiti cu modul de functionare revolutionar al terminalului.

Insa Hazelton crede ca cel mai mult depinde succesul iPhone de nivelul la care Apple si-a facut temele in ceea ce priveste performantele mult-asteptate ale telefonului. Operatorul de telefonie care a obtinut exclusivitatea pentru vanzarea iPhone in SUA pentru cel putin doi ani este AT&T, cel mai mare furnizor de servicii wireless din aceasta tara.

Reprezentantii acesteia au anuntat deja ca exista comenzi primite prin e-mail pentru aproximativ 1 milion de exemplare. Data de lansare a terminalului ce combina un telefon mobil cu un iPod a fost fixata pentru 29 iunie 2007. Acesta va fi disponibil in doua modele. Primul va costa 500 de dolari si va avea o capacitate de stocare de 4 GB, iar al doilea 600 de dolari si o capacitate de stocare de 8 GB.