Înmatriculări autoturisme mai scăzute cu 25,7% în UE, în ianuarie 2021

Înmatriculările de autoturisme noi în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au scăzut cu 25,7% în ianuarie, comparativ cu perioada similară din 2020, arată datele publicate miercuri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), iar România, Spania şi Slovacia au raportat cel mai semnificativ declin, relatează Agerpres .

Datele statistice prezentate de asociație sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.

Situația prezentată reflectă că un număr de 824.835 autoturisme au fost înmatriculate luna trecută în Europa. Anul trecut, în aceeași perioadă s-au înmatriculat 1,13 milioane autoturisme.

Declinul pieței auto europene este pus pe seama pandemiei coronavirus

Asociația ACEA atribuie declinul pieţei auto europene înăspririi restricţiilor introduse pentru a stopa extinderea pandemiei de coronavirus (COVID-19) şi de incertitudinile economice globale.

România a înregistrat cea mai semnificativă scădere – 51,9%

Cea mai semnificativă scădere a înmatriculărilor din Europa a avut loc în România. În ianuarie, piaţa auto din România a înregistrat o scădere cu 51,90%, fiind înmatriculate 6.004 autoturisme, faţă de 12.489 vehicule în perioada similară din 2020. Valori apropiate s-au înregistrat în Spania (51,5%) și Slovacia care a raportat un declin de 50,60% luna trecută.

Cele cinci mari pieţe europene au înregistrat scăderi în ianuarie, de la minus 51,5% în Spania, la 39,5% în Marea Britanie, 31,1% în Germania, 14% în Italia. În Franța scăderea raportată este de doar 5,8%, arată datele ACEA.

În 2020 scăderea înmatriculărilor de autoturisme noi în Europa a fost de 24,3%

Numărul înmatriculărilor de autoturisme noi în Europa a scăzut cu 24,3% anul trecut, la 11,96 milioane, cel mai sever declin anual de când se publică aceste date. În România situația raportată prezintă un recul de 21,8%.

Îngrijorările privind evoluția pieței europene și internaționale de autoturisme se mențin atât la nivelul producătorilor, cât și la nivelul autorităților statale. În același timp însă se lucrează intens la noua generație de autoturism nepoluante și mai moderne. Chiar dacă momentan autoturismele electrice nu reprezintă decât 1% din piața globală de autoturisme, se dorește o evoluție cât mai spectaculoasă a procentelor în favoarea acestora î următorii ani.