IFA, bătălia giganţilor din tehnologie. Apple, o fantomă

IFA, bătălia giganţilor din tehnologie. Apple, o fantomă

Pe lângă prezentarea celor mai noi gadgeturi, la târgul din Germania, marii producători de electronice care îşi împart piaţa au pus foarte mare preţ şi pe felul în care arată standurile lor.

Poţi să urăşti tastatura virtuală, touchscreenul şi să nu-ţi doreşti vreodată să-ţi schimbi telefonul vechi de 3-4 ani. Nu contează că nu dai doi bani pe tableta PC, că habar n-ai ce e aia Android sau televizorul inteligent şi că eşti un atehnic notoriu. IFA, cel mai mare târg al consumatorilor de electronice, te lasă cu gura căscată.

Messe, un fel de Romexpo al Berlinului

Pe lângă lansările unor produse precum maşina de spălat care porneşte prin apel telefonic, frigiderul cu Twitter, tableta-telefon sau televizorul 3D fără ochelari, festivalul gad ge turilor de la Berlin e o întrecere a standurilor de prezentare. Un show pus la punct în detaliu de designerii care vor să impresioneze audienţa, să-ţi fure ochii, să rămâi hipnotizat în faţa televizorului, a smartphone-ului, să te convingă că singura soluţie de a face curăţenie în casă o reprezintă robotul care aspiră singur şi îl poţi dirija cu ajutorul tabletei PC.

Pe 1 septembrie, cu o zi înainte de deschidere, Messe, un fel de Romexpo al Berlinului, însă de 4-5 ori mai mare, arăta ca un combinat de metale grele care producea la foc continuu şi în care vâjâiau camioanele dintr-o parte în alta. De a doua zi, standurile au fost invadate de vizitatori.

Până pe 7 septembrie, în târg se vorbeşte în toate limbile de circulaţie internaţională. Am auzit vorbindu-se în germană, engleză, franceză, spaniolă, chiar şi portugheză.

Nava spaţială Samsung, pădurea de bambus Toshiba

Chiar dacă mişunau sute de oameni dintr-un stand în altul, totul trebuia să arate perfect. Nu trebuia să existe niciun fir de praf. Din când în când erau toate produsele erau şterse, iar podeaua trebuia să rămână albă chiar şi după trafic intens de 3-4 ore.

Pe lângă electronice se dădea bătălia de imagine, standurile giganţilor din lumea tehnologie, care au început să dea tonul în economia mondială trebuiau să iasă bine la poză.

Aşa a ajuns hala celor de la Samsung să arate ca o navă spaţială, în care stăteau câte 2-3 persoane la rând să le vadă gadgeturile.

Tot aşa s-au gândit cei de la Toshiba ca atunci când intri la ei în stand să te simţi ca într-o pădure de bambus în care se aud trilurile păsărilor junglei.

Un colţ al standului celor de la Sony a fost transformat în grădină însufleţită de doi tineri care dansau pe acordurile unor melodii clasice.

La standul Juke, atârnau zeci de perechi de căşti din tavan, ca nişte liane, iar la Panasonic un perete întreg a fost tapetat cu televizoare de ultimă generaţie. INTERES. O nemţoaică de vârsta a treia a experimentat 3D-ul de la Sony

Stafia de la Berlin

La târgul gadgeturilor de la Berlin, Apple a fost ca o fantomă. N-a fost niciun un stand al lor. De altfel, ei nu participă la niciun astfel de târg. Însă brandul le-a fost reprezentat de mici companii care fac diverse accesorii pentru produsele lui Steve Jobs. Aşa am aflat că există mănuşi de iarnă speciale pentru a scrie pe iPad, carcase cu cristale Swarovsky pentru iPhone şi boxe cam cât o noptieră, care au un dock special în care intră doar iPod-ul.

Ce e mai bun decât iPhone

Cei care se învârteau ca titirezii pe lângă gadgeturi, pregătiţi să-ţi spună până şi câte şurubele au fost folosite la montarea lor, taxau aroganţa celor de la Apple ori de câte ori aveau ocazia. "Uau, this is better than iPhone" (trad. acesta este mai bun decât iPhone-ul)", exulta un englez, uitându-se la un telefon. Încet, se aude o replică de la coreeancă zâmbitoare, în tricou albastru care detalia chichiţele unui telefon proaspăt lansat: "Of course, everything is better than iPhone" (trad. bineînţeles, orice e mai bun decât iPhone). <iframe width="560" height="345" src="http://www.youtube.com/embed/6lRp4PutS-g" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

VEDETĂ LA BERLIN

Frigiderul cu Twitter, muzică şi notiţe

În ceea ce priveşte electrocasnicele, o vedetă a târgului de la Berlin a fost un frigider inteligent de la Samsung. Coreenii nu s-au mulţumit să facă doar o maşinărie care să menţină mâncarea rece şi i-au adaptat frigiderului RF4289HARS, un dispozitiv cu mai multe aplicaţii. Astfel, poţi să uiţi de exemplu de bileţele lipite pe frigider, pentru că poţi să laşi mesaje direct pe respectivul ecran, care este integrat pe uşă.

Prin intermediul aceluiaşi sistem poţi trimite mesaje pe Twitter sau, ca să nu te plictiseşti în timp ce găteşti, să asculţi muzică. IFA, BERLIN:

  • Samsung Galaxy Note, telefonul tabletă
  • YouTube lansează conţinut 3D pe Samsung Smart TV
  • Philips lansează monitoare cu lumină albastră relaxantă şi 3D

Ne puteți urmări și pe Google News