Hoţii de fier vechi, mână în mână cu marinarii

Hoţii de fier vechi, mână în mână cu marinarii

O ştire apărută luni pe agenţiile din Ucraina, potrivit căreia un căpitan ucrainian a reclamat autorităţilor ucrainiene că nava sa a fost atacată de hoţii de fier vechi la Agigea, a pus pe jar autorităţile române. În urma anchetei, autorităţile române au stabilit că hoţii de fier vechi "colaborează" frecvent cu marinarii ucrainieni.

Potrivit articolului apărut pe agenţiile de presă din Ucraina, căpitanul unei nave a declarat că, pe 23 septembrie, persoane necunoscute au sărit pe navă şi au început să descarce manual cinci tone de fier vechi. El a acuzat poliţia română care ar fi venit târziu şi că ar refuzat să-i accepte declaraţia "deoarece salariile agenţilor au fost reduse şi nimeni nu mai lucrează după ora 18.00". Drept urmare, conducerea companiei ucrainiene a informat ambasada Ucrainei în România, Ministerul Transporturilor din Ucraina şi pregăteşte un apel către Comisia Dunării, potrivit sursei citate.

Informaţii contradictorii

Potrivit autorităţilor române, situaţia este cu totul alta, existând de mai multă vreme informaţii privind faptul că furturile de fier vechi au loc la mica înţelegere dintre hoţi şi echipajele române sau străine. Potrivit declaraţiilor ulterioare ale poliţiştilor de la Transporturi Navale, căpitanul ucrainean nu conducea o navă, ci un remorcher care împingea cinci barje, trei încărcate cu fier vechi şi două cu cereale, marfa fiind adusă din Ungaria cu destinaţia portul Constanţa, unde urma să fie încărcată pe o navă de Turcia. Căpitanul a oprit convoiul pe cheul Canalului Dunăre-Marea Neagră înainte de a intra la ecluzare şi nu era prima dată când făcea asta. Convoiul nu a fost atacat, ci suspecţii s-au suit pe barje cu acceptul membrilor de echipaj. "Nu au putut fura cu mâinile goale cinci tone de fier vechi. Cantitatea de fier vechi aruncată pe cheu a fost recuperată în totalitate pentru că poliţia, alertată de dispeceratul Administraţiei Canalului Dunăre Marea Neagră a sosit la faţa locului în mai puţin de 15 minute. Convoiul avea un pilot român care, prin natura serviciului, trebuie să dirijeze navele străine şi se pare că el i-a povestit căpitanului despre nemulţumirile poliţiştilor români. Căpitanul convoiului nu a făcut nicio plângere la poliţie, însă odată ajuns acasă a trebuit să justifice probabil "pierderea" unei cantităţi de fier vechi şi i-a găsit astfel ţapi ispăşitori pe poliţiştii români", susţin surse apropiate anchetei.

"Au dat 200 de lei membrilor echipajului"

Şapte bărbaţi cu vârste cuprinse între 22 şi 37 ani din localităţile Cumpăna şi Agigea au fost identificaţi în această dimineaţă în urma unor percheziţii domicililare. Depistarea lor a fost făcută chiar dacă nu există o plângere împotriva aşa-zisului jaf. "Incidentul a fost anunţat la 112 dar, după sosirea la faţa locului a poliţiştilor, căpitanul ucrainian a refuzat să depună plângere. Cei şapte au sustras cantitatea de 1.745 kg deşeuri de fier vechi din barjele convoiului navei Zvezdny, pavilion Ucraina, care se afla acostat pe malul stâng al Canalului, la intrarea în ecluza Agigea. Prejudiciul creat, în valoare de 2.000 lei, a fost recuperate integral. Din cercetările pe care le-am efectuat a rezultat faptul că doi dintre cei şapte suspecţi au dat suma totală de 200 lei membrilor echipajului navei pentru a facilita urcarea pe barjă şi a sustrage fier vechi. Persoanele în cauză sunt cercetate în stare de libertate pentru furt calificat", ne-a declarat şeful Serviciului Transporturi Constanţa, comisar şef Corneliu Tănase.

Ne puteți urmări și pe Google News