Hanwha Group, noul stăpân al şantierului Daewoo Mangalia

Hanwha Group, noul stăpân al şantierului Daewoo Mangalia

Daewoo Shipbuilding and Marine Engineerig (DSME), compania-mamă a Daewoo Mangalia Heavy Industries, a fost cumpărată de compania sud-coreeană Hanwha Group, potrivit preşedintelui şantierului naval Daewoo, Vasile Iorga.

Acesta ne-a declarat că, la deschiderea plicurilor, câştigătorul licitaţiei a fost desemnat Hanwha Group, care ar fi oferit 5 miliarde dolari.

Astfel, DMSE a scos la vânzare, la începutul lunii septembrie, 50,4% din acţiuni la preţul de 6,5 miliarde dolari. Iniţial au fost patru ofertanţi sud-coreeni: Posco (al treilea producător de oţeluri din Asia), compania GS Group (activităţi în energie şi în construcţii), Hyundai Heavy Industries (cel mai mare constructor de nave din lume) şi Hanwha Group (activităţi în industria chimică şi în construcţii). Ulterior, GS Group şi-a retras oferta.

„Achiziţia definitivă a DMSE ar putea fi realizată abia în luna decembrie, când se va semna contractul cu noul proprietar“, explică preşedintele Daewoo Mangalia, Vasile Iorga. Şi asta pentru că, până atunci, viitorul proprietar va realiza auditarea tuturor firmelor care funcţionează sub egida Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering. „Abia apoi se face negocierea preluării, conform legilor sud-coreene“, mai spune Vasile Iorga.

Reprezentanţii Hanwha, aşteptaţi săptămâna viitoare Pe de altă parte, auditorii Hanwha Group au anunţat că săptămâna viitoare vor veni la şantierul din Mangalia. „Îi aşteptăm. Interesul nostru este să ne continuă m treaba şi să ne înţelegem bine cu noii proprietari. În plus, actuala criză financiară mondială ne afectează deja şi pe noi. Pe plan mondial, nu se mai semnează niciun contract de construcţii nave, cel puţin până la jumătatea anului viitor“, mărturiseşte preşedintele Daewoo Mangalia. El mai spune totuşi că Daewoo Mangalia Heavy Industries este supraîncărcat cu comenzi, chiar până în 2010. „Avem nevoie de încă 500-600 de muncitori. În luna februarie 2009, ne vin muncitorii din Vietnam şi Sri Lanka“, adaugă Vasile Iorga.

Cu toate acestea, reprezentanţi Daewoo Mangalia se tem ca nu cumva actualii beneficiari să nu respecte contractele şi să amâne preluarea comenzilor din lipsă de bani. „Deja cei care au comenzi nu prea vin să-şi ia navele, au început să o ducă greu, dar noi lucrăm în continuare. Vom vedea ce va fi. În ceea ce priveşte noii patroni, îi aşteptăm săptămâna viitoare. Cu siguranţă vor discuta şi cu noi“, consideră liderul sindical Florian Marin.

Ne puteți urmări și pe Google News