Compania Google foloseşte preţurile magazinelor on-line pentru a elabora "Google Price Index", indicele preţurilor Google. Este un indicator zilnic al inflaţiei care ar putea deveni o alternativă la datele statistice oficiale, potrivit Financial Times.
Metoda, elaborată de economistul şef al Google, Hal Varian, se bazează pe o colectare rapidă a datelor folosind sursele de pe internet. Indicele oficial al preţurilor de consum este elaborat pe baza datelor colectate manual din magazine şi se publică lunar, cu o întârziere de câteva săptămâni.
În SUA inflaţia scade, în Anglia creşte
Oficialii Google încă nu au decis dacă vor publica acest indice, după cum a declarat Hal Varian. El a dezvăluit însă că Google Price Index arată un trend deflaţionist clar în SUA pentru obiectele cumpărate pe net, de la Crăciun până în prezent.
Anul trecut, în această perioadă, preţurile au crescut, a precizat oficialul Google. "Este un tablou total diferit în Marea Britanie. Dacă vă duceţi acolo, veţi vedea un trend uşor inflaţionist", a mai spus Varian. Economistul-şef al Google a ţinut să sublinieze că indicele elaborat de companie nu se substituie indicelui oficial al inflaţiei, din cauza coşului de consum luat în considerare pentru calcule, care este diferit în cazul produselor cumpărate on-line şi a celor achiziţionate din magazine.