Daca sarcinile de serviciu te doboara, te enervezi din orice fleac si nu mai stii de gluma, e cazul sa inveti sa-ti dozezi stresul.
Te enerveaza galagia provocata de colegi? Nu-ti convine cum bate lumina ori cum este asezat biroul? Te scoate seful din sarite? Categoric, esti stresat la serviciu. De altfel, studiile spun ca, indiferent de domeniu, fiecare al treilea om care lucreaza este afectat de stres. Specialistii in resurse umane considera insa ca stresul poate fi controlat daca respecti cateva reguli.
Schimba perspectiva! Daca se cere prea mult de la tine incearca sa intelegi unde este problema: la modul in care te organizezi ori la distributia muncii. Aici te-ar putea ajuta un consilier in cariera.
Ia o pauza. Simti cum creste incordarea? Ia o pauza! „Cinci minute in afara spatiului in care lucrezi, departe de rutina muncii, contribuie la scaderea semnificativa a stresului”, apreciaza Madalina Didea, managing partner al HART Human Resource Consulting.
Fii atent la viata personala! Nu permite sa dispara granitele intre timpul de munca si cel personal. „E important sa lasi munca la birou!”, adauga Madalina Didea.
Fa ordine! Un pic de ordine pe birou, printre maldare de hartii si notite, cu siguranta iti va da alt tonus.
Povesteste si altora. Esti stresat si obosit? Spune asta si prietenilor, pentru ca vei constata ca ai parteneri pe care te poti sprijini.
Spune sefului ce te doare! Daca te deranjeaza ceva la locul de munca, spune-i si sefului tau! „Daca nu-i spui, nu are de unde sa stie. Astfel vei avea sansa ca problemele care te-au stresat sa-si gaseasca o rezolvare”, recomanda Catalin Zaharia, managing partner al Mind Master.
Putin umor nu strica. Te enervezi repede, seful te preseaza cu termene-limita? Nu uita ca rasul este o excelenta terapie. O gluma buna te scoate usor din incurcatura si elimina mare parte din stres.
Stii cat valorezi? In cazul in care ai o parere foarte buna despre tine, te astepti ca si altii sa-ti recunoasca meritele. Daca devii stresat pentru ca lucrul acesta nu se intampla, este cazul sa te intrebi daca nu cumva te-ai supraevaluat...
Nu dramatiza! Daca ce ai de facut nu ti-a iesit „ca la carte”, nu dramatiza! In fond, nimeni nu-i perfect. Si din greseli poti invata!
Fii optimist! Chiar daca esti inconjurat de oameni negativisti, nu trebuie sa te molipsesti si tu. O atitudine deschisa si un zambet sunt suficiente uneori pentru a te bine dispune. „Ziua va trece mai repede daca mergi cu placere la serviciu, unde esti intampinat de fete surazatoare”, adauga si Eduard Radu, managing partner al companiei Acceder.
Impaca-te cu colegii! Daca relatiile dintre tine si colegii tai sunt tensionate, incearca sa le imbunatatesti. „Pierde-ti timpul pe langa dozatorul de apa, ia masa cu supervizorul, iesi la petreceri cu colegii. Nu conteaza cat de monotona este slujba ta sau cat de aproape esti de a claca, suportul social din partea colegilor de munca te ajuta la diminuarea nivelurilor de stres”, titreaza ziarul „The Times”.