Un tânăr reclamă că i-a dispărut rucsacul când se afla într-un fast-food din Capitală şi că i se refuză furnizarea casetelor cu înregistrările din restaurant.
Alex Ştefan, un student în vârstă de 25 de ani din Bucureşti, este nemulţumit de faptul că, după ce i s-a furat rucsacul în timp ce lua masa la restaurantul fast-food Springtime din zona Universitate, agentul de pază nu l-a ajutat în niciun fel să soluţioneze problema, susţinând că nu e treaba lui.
Reprezentanţii restaurantului susţin că ei nu sunt responsabili pentru siguranţa bagajelor clienţilor şi spun că au dreptul să refuze furnizarea casetelor cu înregistrări către clienţi, care oricum nu acoperă zona unde stau aceştia pentru că „le-ar viola intimitatea”.
„Nu mă simt protejat într-un astfel de restaurant”
„Deşi mi-am dat seama imediat că mi s-a furat rucsacul, agentul de pază a dat din umeri, spunând că asta nu e treaba lui. Mi-a spus că rolul său este să aibă grijă ca în local să nu intre aurolaci”, povesteşte tânărul.
Atunci când a întrebat de camerele de luat vederi i s-a spus că acestea sunt montate pentru a monitoriza angajaţii: „Nu mi se pare normal ca accesul să nu fie monitorizat. Nu mă simt deloc protejat în cazul unui furt, jaf, tâlhărie, violenţă verbală sau fizică, iar la poliţie nu am apelat pentru că am aflat de la alţi păgubiţi că ei doar înregistrează plângerea, dar n-o rezolvă”.
„Agentul de pază nu poate controla clienţii”
Oficialii restaurantului susţin că serviciile de pază sunt externalizate şi că personalul asigură doar liniştea şi ordinea. „Agentul de pază nu poate controla dacă obiectele cu care intră sau ies clienţii le aparţin sau nu”, vine explicaţia Magdalenei Stăicuţ, brand manager Springtime. Nici camerele de supraveghere din incinta restaurantului nu pot ajuta cu nimic păgubiţii.
„Camerele noastre de supraveghere sunt montate astfel încât să ne asigurăm că oferim clienţilor produse şi servicii de calitate şi că se respectă standardele de preparare, calitate şi servire. Nu avem camere de supraveghere pentru monitorizarea clienţilor deoarece acest lucru e considerat ca o violare a intimităţii”, adaugă Magdalena Stăicuţ.
În plus, clienţii restaurantului sunt atenţionaţi că „firma nu este răspunzătoare de bunurile uitate sau furate ale clienţilor”, ţin să precizeze oficiali ai Springtime.
VARIANTĂ
„Ar fi trebuit să anunţe imediat poliţia”
Singurii în măsură să ceară înregistrările camerelor de supraveghere sunt reprezentanţii poliţiei. „Nu există o obligaţie legală pentru comercianţi în sensul că trebuie să asigure paza bunurilor consumatorilor. Păgubitul ar fi trebuit să anunţe imediat poliţia. În cercetarea infracţiunii, poliţia poate solicita, în măsura în care există, înregistrările camerelor de supraveghere”, explică Mihai Titichi, şef Serviciu juridic al Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorului.
Purtătorul de cuvânt al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti, Christian Ciocan, spune că singura şansă ca vinovatul să fie găsit este ca reclamantul să depună o plângere la poliţie.
„Este normal ca reprezentanţii fast-foodului să refuze să-i arate casetele, sunt bunurile lor. Dacă reclamantul va depune o reclamaţie la poliţie, cazul va fi cercetat, vom vedea şi casetele – cei de la fastfood sunt obligaţi, conform legii, să ni le pună la dispoziţie şi astfel sunt şanse ca vinovatul să fie găsit”, adaugă purtătorul de cuvânt al Direcţiei Generale de Poliţie a Municipiului Bucureşti.
"Agentul de pază nu poate controla dacă obiectele cu care intră sau ies clienţii le aparţin sau nu şi dacă cei ce intră au sau nu intenţia de a crea prejudicii sau fura.“ MAGDALENA STĂNCUŢ, Brand Manager Springtime