Forever Young, afacere cu bijuterii şi tricouri vesele

Forever Young, afacere cu bijuterii şi tricouri vesele

SMALL BUSINESS. Cu toate că nu aduce profituri mari, vânzarea de cercei şi insigne confecţionate manual rezistă pe piaţă de zece ani.

Panourile negre cu brăţări, cercei, mărgele, coliere şi insigne originale pe care le cunosc atât bucureştenii, cât şi locuitorii marilor oraşe din ţară şi-au găsit, de o lună, un loc stabil. Produsele marca Forever Young (în traducere, „pururea tânăr“) sunt expuse acum întrun mic magazin situat pe Calea Moşilor, nr. 133, din Capitală.

Afacerea a pornit acum zece ani, când un student la arte împreună cu câteva colege au început să vândă accesorii lucrate de ei manual. Nefiind ceva stabil, vânzarea avea loc ocazional: în special de Crăciun, de Mărţişor şi de Paşte, iar pe timpul verii - pe plajă în Vama Veche. Obiceiul cu standurile din Vamă s-a păstrat pe parcursul anilor, cei de la Forever Young fiind prezenţi acolo şi în această vară.

Între timp, ei s-au făcut cunoscuţi în întreaga ţară, în oraşele unde se organizează festivaluri şi târguri mari de sărbători şi pot fi găsiţi înainte de Paşte şi de Mărţişor la Sala Dalles din Bucureşti.

„Practic, suntem două persoane de bază şi vreo trei-patru prieteni care ne ajută să fim în mai multe locuri în acelaşi timp“, ne spune Alina Ioan, unul dintre „pilonii“ micii afaceri. Cealaltă persoană de bază este Carmen Druţă.

Produse din lemn, piele şi lut

Cea mai mare parte a produselor expuse sunt confecţionate de cele două prietene şi de alţi câţiva artişti. Făcute manual, nici o pereche de cercei nu seamănă cu alta. „Produsele noastre sunt mereu dinamice. În general, lucrăm coliere, cercei, brăţări din lut, lemn, piele şi insigne, tricouri pe care le putem personaliza la comandă“, povesteşte Alina. Se pare că secretul cu care produsele Forever Young atrag atenţia cumpărătorilor este pasiunea şi implicarea celor care le confecţionează. „Lucrăm ore în şir în care uităm de lume. Odată ce începi să lucrezi, ideile se ţin lanţ“, adaugă ea.

Insignele, foarte variate - de la motive cu inimioare şi emo până la celebrităţi şi citate optimiste -, costă între 4 şi 8 lei, în funcţie de mărime.

Afacere din pasiune

Colierele costă 25 de lei, iar brăţările 6 lei. O pereche de cercei originali, de cele mai variate forme şi culori, poate fi achiziţionată la un preţ cuprins între 6 şi 15 lei. Un tricou personalizat costă 35 de lei şi puteţi găsi ceva care vă satisface gusturile printre cele expuse: tricouri cu animăluţe sau expresii haioase.

Alături de bijuteriile producţie proprie, în magazinul Forever Young se mai vând genţi şi rochii stil hippie aduse din India.

Fetele spun că aceia care cumpără cel mai des sunt tinerii, care ţin să fie în pas cu moda, dar şi persoanele mai mature nu ezită să cumpere bijuterii vesele: cercei cu oi colorate sau mărgele multicolore.

Iar banii pe care îi aduce această mică afacere nu sunt foarte mulţi: le asigură un trai decent celor implicaţi şi sunt reinvestiţi pentru sezonul sau sărbătoarea care urmează, afirmă Alina Ioan.

Ne puteți urmări și pe Google News