Firmele din România, zgârcite la petrecerile pentru angajaţi
- Adam Popescu
- 4 octombrie 2008, 03:00
Directorii de marketing pun la cale cel mult două evenimente pe an destinate personalului.
Companiile din România plătesc cel mult 200 de euro de persoană pentru o petrecere destinată angajaţilor lor, spun reprezentanţii organizatorilor de evenimente, reuniţi în cadrul primului târg de profil din România - Event Bazar. Potrivit acestora, directorii de marketing pun la cale cel mult două petreceri pe an, şi nici atunci nu sunt foarte generoşi - economisesc cât pot mai mult din bugetul alocat şi foarte rar caută ceva spectaculos. În ţările vest europene, firmele organizează până la zece evenimente destinate angajaţilor - petreceri sau teambuildinguri.
Cei mai cunoscuţi organizatori de evenimente îi aşteaptă pe vizitatori în Parcul Izvor, din Capitală, până duminică inclusiv, şi spun că pot organiza orice, în afară de înmormântări. Comisionul - minimum 10%
În cazul în care doriţi să-i faceţi o surpriză iubitei şi s-o cereţ i de soţie într-un loc special sau plănuiţi o petrecere-surpriză de ziua unui prieten drag - ca să nu pierdeţi timpul cu organizarea, puteţi apela la o echipă profesionistă. În schimbul unui comision, ideea va prinde viaţă în forma cea mai potrivită. Piaţa a crescut în ultimul an cu peste 30%, sunt de părere organizatorii de petreceri, care primesc din ce în ce mai multe solicitări. Dacă, până la începerea postului, cele mai multe evenimente sunt nunţile, după 1 decembrie domină petrecerile de Crăciun. „Maestru de ceremonii este personajul nelipsit de la orice petrecere. Dacă invitarea unor formaţii este deja ceva banal acum, la astfel de evenimente se organizează numere de stand-up comedy“, spune Dan Olaru, unul dintre organizatorii târgului. Costurile unui eveniment depind de numărul de persoane participante şi de solicitările clientului. Organizarea poate dura între o lună şi şase luni, în funcţie de anvergură. O petrecere pentru 100 de angajaţi, de exemplu, se poate face şi cu 6.000 de euro, dar poate ajunge şi până la 50.000 de euro. „În general, comisionul unei astfel de firme este de circa 10%. Atunci când tariful este mai mic, clientul ar trebui să-şi facă probleme, întrucât firma ar putea să-şi completeze profitul din plata celorlalte servicii“, avertizează Olaru. Nunţile le dau bătăi de cap românilor Cele mai dificile evenimente sunt nunţile - din ce în ce mai mulţi români decid să-şi lase nunta în mâinile unui specialist. „Organizarea unei nunţi frumoase, cu 100 de invitaţi, aranjamente floarale speciale şi formaţie costă cam 13.000 de euro“, afirmă Ioana Şucu, directorul unei firme care organizează evenimente de acest gen. În viziunea acesteia, preţul minim al meniului este de circa 70 de euro de persoană.
Pentru ca totul să iasă perfect, primii paşi trebuie făcuţi chiar cu un an înainte de eveniment, prin rezervarea restaurantului. Celelalte aspecte se rezolvă treptat, respectiv aranjamentele florale cu o lună-două înainte, iar meniul - preferabil cu două luni anterior evenimentului.
În cadrul târgului, vizitatorii vor putea întâlni agenţii specializate pe concerte stradale, nunţi şi botezuri, alături de unele specializate în decorarea în ciocolată: pentru o invitaţie delicioasă, amatorii plătesc de la 1,76 la 17,65 de lei, în funcţie de mărimea şi sortimentul de ciocolată - albă, cu lapte sau neagră.