Tendinţe de fiţe: decapotabila bate break-ul, în micul cerc al Ferrariştilor români
- Cristian Ionescu
- 21 septembrie 2011, 01:32
Românii au comandat mai multe Ferrari 458 Italia Spider, modelul decapotabil prezentat chiar zilele acestea la Salonul auto de la Frankfurt, decât Ferrari Four - break-ul dedicat familiştilor, lansat, ieri, la Bucureşti.
Cel mai controversat sau cel mai special model Ferrari - depinde de percepţia fiecăruia - a fost lansat oficial în România.
Break-ul Four, comandat deja de şase compatrioţi - patru dintre ei vor intra chiar anul acesta în posesia maşinilor -, are un preţ minim de 220.000 de euro fără TVA şi înainte de a fi personalizat de viitorul proprietar. După cum puncta chiar Luca di Montezemolo, preşedintele Ferrari, modelul Four - etalat, în premieră, la Salonul auto de la Geneva din luna martie, reprezintă o noutate absolută pentru celebra casă de la Maranello. Pentru că, dacă ar fi să ne amuzăm puţin, este pentru prima dată când Ferrari face un Lamborghini. Bun şi pe zăpadă Four utilizează, în premieră pentru un bolid Ferrari, tracţiunea integrală. Sistemul care distribuie puterea dezvoltată de motor ambelor punţi este ceva obişnuit pentru un supermodel pus la punct de rivalii din Sant'Agata Bolognese.
Numele celui mai nou Ferrari ajuns în România ar putea veni chiar de aici - de la existenţa celor patru roţi motrice. La fel de bine, Four ar putea desemna faptul că ne aflăm în faţa unui autoturism care poate fi utilizat, fără probleme, în toate cele patru anotimpuri, aşadar, inclusiv iarna, pe zăpadă sau gheaţă. Deşi anterior apariţiei sale s-a speculat masiv pe seama unui viitor SUV (pentru aşa ceva e nevoie de încă puţină răbdare), noul model pare mai degrabă o interpretare foarte interesantă a conceptului de break - maşină dedicată familiştilor. Spre deosebire de un break clasic, Ferrari Four are doar două portiere, dar, totuşi, patru locuri. Dacă lungimea (4,90 metri) şi lăţimea (1,95 metri) se încadrează în nomele acceptate pentru acest tip de autoturism, înălţimea (numai 1,38 metri) este un nou detaliu mai puţin obişnuit. Aproape ca un Volkswagen Golf Variant Insolit şi cumva în perfect dezacord cu profilul cunoscut al unui supermodel Ferrari este şi faptul că Four propune un portbagaj în adevăratul sens al cuvântului.
Capacitatea minimă a spaţiului dedicat depozitării bagajelor este de 450 de litri. Prin coborârea spătarelor celor două fotolii montate în spate, se atinge un maxim de 800 de litri. Unul dintre break-urile "populare" bine văzute de români, Volkswagen Golf Variant, deţine un portbagaj cu un volum minim de 505 litri.
Toate detaliile practice nu alterează însă ADN-ul Ferrari. Four este animat de un uriaş motor V12 de 6.3 litri, care livrează 660 de cai-putere. Noul model poate sprinta de la zero la 100 km/h în 3,7 secunde şi accelera până la viteza maximă de 335 km/h.
Ferrari va asambla, până la finele acestui an, numai 800 de unităţi Four. Toate au fost de mult comandate de bogaţii lumii. Clienţii de Ferrari doresc să fie văzuţi
Oficialii Ferrari, prezenţi, ieri, la showroom-ul mărcii din Otopeni, au explicat de ce producătorul italian a "rupt-o cu tradiţia" şi a lansat un prim model cu tracţiune integrală. Four, aşa-zisul break 4x4, trebuie să satisfacă nevoile clientelei din ţări "precum România", unde există un anotimp rece. Cu alte cuvinte, Ferrari s-a gândit să ofere o maşină care să poată fi scoasă din garaj şi iarna, chiar după ce străzile au fost acoperite de zăpadă. Cât de mult au înţeles sau le-a păsat de acest aspect compatrioţilor care îşi pot permite o astfel de maşină se poate lesne observa comparând numărul de comenzi primite de importatorul local pentru Four, un model prezentat la începutul acestui an, cu cele contabilizate deja în dreptul versiunii decapotabile a gamei 458 Italia, care este expusă, în premieră, zilele acestea, la Salonul de la Frankfurt. Astfel, zece români şi-au comandat un roadster Ferrari 458 Italia Spider (supermodel decapotabil cu tracţiune spate şi, e drept, hardtop) chiar înainte ca produ cătorul de la Maranello să prezinte oficial maşina şi, poate mai relevant, fără a cunoaşte măcar preţul cu care aceasta urmează a fi comercializată! Neoficial, 458 Italia va costa tot peste 200.000 de euro, ca şi recent lansatul Four, pe care şi l-au dorit, până la acest moment, numai şase compatrioţi. <iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/IqxOYqK2SVg" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> FERRARI FOUR Informaţii esenţiale
Motorizare Tip: V12 Cilindree: 6.262 cmc Putere maximă: 660 CP (la 8.000 rpm) Cuplu maxim: 683 Nm (la 6.000 rpm) Dimensiuni şi greutate
Lungime: 4.907 mm Lăţime: 1.953 mm Înălţime: 1.379 mm Masă proprie: 1.790 kg Portbagaj: 450 l Distribuţia greutăţii: 47% (puntea faţă) - 53% (puntea spate) Raport greutate/putere: 2,7 kg/CP Performanţe
Viteză maximă: 335 km/h 0-100 km/h: 3,7 s Consum şi emisii
Consum mediu: 15,4 l/100 km Emisii CO2: 360 g/km
Preţ cu TVA: 272.800 € PREFERINŢE. La roadsterul Ferrari (sus) au poftit zece clienţi FOTO: FERRARI <iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/jhVYWEu5GkQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>