Mai precis, 25 de milioane de dolari vor fi acordate organizațiilor de știri locale din SUA sub formă de subvenții, celelalte 75 de milioane de dolari sunt donate trusturilor media care au nevoie la nivel mondial prin intermediul marketingului Facebook sau spațiul publicitar pe care Facebook îl achiziționează pentru a se comercializa din aceste puncte de vânzare.

„Sectorul media lucrează în condiţii extraordinare pentru ca oamenii să continue să fie informaţi pe durata pandemiei de COVID-19”, a declarat Campbell Brown, directoarea departamentului de colaborări cu mass-media din cadrul Facebook, cea mai mare reţea de socializare din lume, notează axios.

„În momentul în care jurnalismul este mai mult ca niciodată indispensabil, încasările din publicitate scad din cauza impactului economic al virusului. Jurnaliştii locali sunt deosebit de afectaţi, într-o perioadă în care oamenii se întorc spre ei pentru a afla informaţii cruciale pentru siguranţa prietenilor, familiilor şi comunităţilor lor”, a declarat Campbell Brown, VP-ul parteneriatelor de știri globale Facebook, într-un comunicat.

Facebook nu a făcut încă recizări despre criteriile de atribuire, cu excepţia aceleia că de sumele alocate vor beneficia cele mai afectate companii mass-media din lume.