EXCLUSIV PRINT. Poveştile oamenilor din măruntaiele subterane ale Bucureştilor

EXCLUSIV PRINT. Poveştile oamenilor din măruntaiele subterane ale Bucureştilor

16 garnituri noi de metrou vor circula, din noiembrie prin tunelurile Metrorex. Patru sunt deja în uz, iar restul în probe sau încă se asamblează. Oamenii care le conduc au ce povesti. De la sinucigaşi la, la fauna metroului şi mizeria din staţii

Nu sunt mineri, nici speologi, deşi toată viaţa muncesc în subteran. Nu sunt piloţi, cu toate că în cabina lor au o aparatură care arată ca cea dintr-o carlinga unui avion şi nici ceferişti pe trenuri de persoane deşi trenul lor merge tot pe şine şi au în spate o mie de pasageri. Pentru ei iarna e ca vara şi invers că sub pământ temeperatura este constantă tot anul. Din când în când, câte un sinucigaş îi bagă în depresie. E greu să opreşti în câţiva metri ditamai şarpele de oţel... Sunt mecanicii de pe metrourile bucureştene şi, de câteva zile, au în folosinţă garnituri noi, produse în Spania. Arată la fel de bine ca „Bombardier”-ele suedeze, asamblate la Craiova şi net superioare bătrânelor IVA, construite la Arad acum 40 de ani. Vorba cântecului fredonat, pe vremuri de Angela Similea: „Trenul galben fără cai, nu-i nici birjă nici tramvai!”. Cele noi sunt argintii şi au o dungă albastră.

Citiți mâine, în ediția tipărită a Evenimentului zilei, un reportaj despre mecanicii de metrou și noile garnituri de tren pe care le-au primit în exploatare

 

Ne puteți urmări și pe Google News