Proba de matematică a simulării examenului de Evaluare Naţională, susţinută ieri în toată ţara, i-a prins pe picior greşit pe mulţi dintre elevii de clasa a VIII-a.
Unghiul buclucaş
Unul dintre subiectele de geometrie nu a fost încă predat, se plâng aceştia, contrazicându-i pe dascăli, care spun că mulţi nici nu s-au dezmeticit bine după vacanţa intersemetrială prelungită. "Subiectele au fost de nivel mediu, dar sunt convins că mulţi nu s-au descurcat. A fost mai dificil să se mobilizeze după o săptămână de vacanţă plus încă una în care nu au mers la şcoală din cauza ninsorilor. Partea bună este că notele nu se trec în catalog", crede Iorgu Mânzală, inspector de matematică din Buzău.
Elevii însă aruncă vina unui eventual eşec pe şefii de la minister, care ar fi inclus în testare unghiul diedru, un subiect neatins încă de profesori la clasă. "Algebra a fost acceptabilă, dar unghiul format de două plane nu l-am studiat nici măcar la meditaţii", spune Tudor, elev în clasa a VIII-a la Şcoala Nr.136 din Capitală.
Comparativ cu varianta extrasă la examenul de Evaluare Naţională de vara trecută, simularea a fost într-adevăr mai grea, recunoaşte Andrei Dobre, profesor de matematică din Ploieşti. Per total însă, până şi elevii "certaţi" cu cifrele ar trebui să fie în stare să obţină cu uşurinţă nota cinci.
Reamintim că, în 2013, mai mulţi dascăli au contestat subiectele la matematică, pe motiv că ar fi fost mult prea uşoare. În acest an, examenul contează 75% la admiterea în liceu, nu 50%, ca până acum.