Etichete ecologice pentru telefoanele mobile

Etichete ecologice pentru telefoanele mobile

Unul dintre operatorii de telefonie mobilă a implementat sistemul care face alegerea terminalului dorit cât mai simplă pentru cumpărător.

Orange şi World Wide Fund for Nature au lansat un sistem de etichetare ecologică care evaluează performanţa de mediu a telefoanelor, a anunţat cel mai mare operator de telefonie mobilă din România. Sistemul implementat în premieră este foarte asemănător celui folosit pen tru aparatele electrocasnice şi pentru automobile.

Pe lângă caracteristicile tehnice, preţ sau design, doritorii unui nou model de telefon vor putea să facă selecţia şi în funcţie de impactul aparatului asupra mediului. Informaţiile care vor fi afişate pe eticheta eco vor cuprinde date despre emisiile de dioxid de carbon generate de un anumit model, ce eficienţă energetică are acesta, în ce măsură poate fi reciclat sau care sunt eforturile făcute de producători pentru a limita folosirea substanţelor periculoase care pot prezenta un risc pentru oameni şi mediu.

Cinci factori de evaluare

"Prin intermediul acestui sistem de etichetare, ne dorim să oferim consumatorilor din România informaţiile de care au nevoie pentru a alege un produs care să afecteze cât mai puţin sănătatea lor şi a mediului", a declarat Luminiţa Tănasie, director de program al WWF în România.

Evaluarea telefoanelor are la bază 5 indicatori, luându-se, totodată, în considerare principalele etape din ciclul de viaţă al produsului: fabricare, transport, funcţionare. Cei 5 indicatori sunt centralizaţi într-unul singur, denumit "performanţă de mediu". Cu cât acest parametru are o valoare mai mare, cu atât telefonul are un impact mai redus asupra mediului. Sistemul de evaluare ia în calcul informaţiile oferite de producătorii de terminale şi este realizat de compania BIO Inteligence Service.

"Iniţiativa reuneşte atât eforturile producătorilor, ale operatorului, dar şi ale clienţilor, pentru ca impactul asupra mediului înconjurător să se reducă considerabil", a declarat Cătălina Pîslaru, CSR Officer.

Ne puteți urmări și pe Google News