Zucchini sunt mai bogaţi în substanţe nutritive decât dovleceii, deoarece coaja lor bogată în betacaroten poate fi consumată uşor.

1. Ca sursă excelentă de mangan și o sursă bună de vitamina C, dovlecelul oferă o combinație excelentă de nutrienți convenționali antioxidanți, precum și antioxidanți neconvenționali, inclusiv luteina carotenoidă și zeaxamina. Ambele sunt utile în special în protecția ochilor, incluzând protecția împotriva degenerării maculare legate de vârstă și a cataractei.

2. În dovlecei, lista substanțelor nutritive legate de reglarea zahărului din sânge sănătoase este lungă. Metabolismul corect al zahărului în organism necesită prezența largă a multor vitamine complexe B și majoritatea acestor vitamine complexe B se găsesc în cantități valoroase în dovlecei. Sunt incluse aici acidul folic, vitaminele B6, B1, B2, B3 și colina. De asemenea, important în metabolismul zahărului din sânge sunt zincul și magneziul, precum și acizii grași omega-3, toți acești nutrienți furnizați de dovlecei.

3. Semințele de dovlecei și uleiul extras din acestea au o utilizare antimicrobiană largă, în special ca antiparazitare.

4. Combinația de nutrienți antioxidanți și antiinflamatori în dovlecei oferă beneficii anti-cancer. Dezvoltarea multor tipuri de cancer depinde de stresul oxidativ cronic nedorit, derivat din consumul redus de nutrienți antioxidanți și de inflamația cronică care poate să apară pe tot parcursul vieții, cu o lipsă de nutrienți antiinflamatori.

5. Datorită cantității mari de vitamina C, dovlecelul este considerat un aliat excelent în lupta împotriva astmului. Vitamina C, un puternic antioxidant, joacă, de asemenea, un rol-cheie în menținerea sistemului imunitar și în lupta împotriva bolilor respiratorii. Proprietățile sale antiinflamatorii ajută la menținerea și curățarea plămânilor.

6. Dovlecelul contine calciu care ajuta la functionarea corecta a sistemului nervos si intareste oasele si dintii.

7. Conținutul ridicat de fibre din dovlecei ajută la reducerea colesterolului rău. Nivelurile de vitamina A și vitamina C încetinesc debutul aterosclerozei, împiedicând oxidarea colesterolului în venele și arterele corpului și provocând obstrucții.

8. Zucchinele fierte, în scoarță, conțin doar o cantitate incredibilă de 37 de calorii pe 100g, fiind un puternic aliat în dietele pentru reducerea greutății.

9. Conținutul ridicat de fibre din dovlecei ajută la reducerea colesterolului rău. Nivelurile de vitamina A și vitamina C încetinesc debutul aterosclerozei, împiedicând oxidarea colesterolului în venele și arterele corpului și provocând obstrucții.

10. Conţinutul crescut de magneziu şi potasiu ajută la reducerea tensiunii arteriale, care poate favoriza apariţia infarctului şi a accidentului vascular cerebral.