Editura Evenimentul si Capital

Dosarul ”Șantaj la Felix TV”. Judecătorii au respins solicitarea Cameliei Voiculescu care voia copierea CD-urilor cu interceptări. ”Tati, l-au arestat pe Sorin!”

04cami_
Autor: | | 27 Comentarii | 4618 Vizualizari

Curtea de Apel București (CAB) judecă astăzi dosarul în care directorul general al Antena TV Group, Sorin Alexandrescu, este acuzat de șantajarea administratorului RCS&RDS, Ioan Bendei.

Update ora 14.15 Curtea de Apel Bucureşti a repins solicitarea Cameliei Voicuelscu de copiere a CD-urilor care conţineau discuţiile telefonice. Următorul termen a fost stabilit pe 11 februarie 2014. Minuta Curţii de Apel Bucureşti: „Respinge ca neîntemeiate cererile formulate de inculpata Voiculescu Camelia Rodica şi partea vătămată Bendei Ioan privind eliberarea de copii ale celor 28 suporturi digitale care au fost sigilate cu sigiliul "Ministerul Public - PNA - 172", ataşate la prezenta cauza penală. Termen fond 11.02.2014. Se vor cita inculpaţii şi partea vătămată. Cu recurs odată cu fondul cauzei. Pronunţată în şedinţă publică, azi 21 ianuarie 2014”Acuzaţiile DNADirectorul general Antena TV Group, Sorin Alexandrescu, și Dan Voiculescu au fost trimiși în judecată pe 1 octombrie 2013 în acest dosar. În același dosar au mai fost deferiți justiției fostul președinte al Agenției Naționale de Administrare Fiscală Șerban Pop, Camelia Voiculescu, asociat și administrator al societăților Antena TV Group, Antena 3 și Intact Production, care este și singurul asociat al SC Intact Publishing, George Daniel Matiescu, împuternicit al Intact Publishing, precum și firmele Antena TV Group, Antena 3 și Intact Publishing. Ei sunt acuzați în legătură cu folosirea instituțiilor media (televiziuni, publicații online și scrise) pentru șantaj cu scopul obținerii de foloase materiale ilicite însemnate. La termenul din 14 ianuarie, avocatul Cameliei Voiculescu a solicitat copia pe care se află înregistrate convorbirile telefonice. „Trebuie să am acces la ceea ce este înregistrat pe suporţii optici, aşa cum am acces la dosarul pe hârtie,” a spus avocatul în faţa instanţei. El a arătat că vrea să consulte înregistrările cu procesele verbale în care s-au consemnat discuţiile interceptate.În rechizitoriul întocmit, procurorii au reţinut următoarea stare de fapt: În perioada 16 aprilie – 21 mai 2013, în calitate de director general al S.C. ANTENA TV GROUP S.A., George Sorin Alexandrescu a exercitat în mod repetat şi gradual acte de constrângere asupra unui acţionar al unei societăţi comerciale (parte vătămată) ameninţându-l cu darea în vileag a unor presupuse fapte de corupţie, astfel încât să îl determine să urmeze conduita impusă de inculpat. În mod concret, George Sorin Alexandrescu a exercitat acte de ameninţare cu publicarea, prin intermediul entităţilor media, a unor documente care, în opinia sa, argumentau o pretinsă faptă de corupţie săvârşită de partea vătămată, în situaţia în care acesta nu ar fi acceptat semnarea unui contract de retransmisie a posturilor de televiziune aparţinând SC Antena Group SA la un preţ dorit de inculpat. Semnarea contractului în condiţiile impuse de inculpat, respectiv la o valoare 6.480.000 euro/an, pe o durată de 5 ani, ar fi garantat stingerea litigiilor existente pe rolul instanţelor, oprirea campaniei media împotriva societăţii pe care o reprezenta partea vătămată şi a persoanelor din conducerea acelei societăţi.

  • ŞANTAJ LA FELIX TV. Cum intervenea Dan Voiculescu în politica editorială: „Să băgăm o frază, că... pleacă la Uniunea Europeană şi la forurile internaţionale!”
Cum s-au exercitat actele de constrângere Actele de constrângere, prin ameninţare, s-au exercitat în mai multe feluri: - verbal, prin afirmaţii legate de perspectiva declanşării unui scandal mediatic - prin intermediul unui spot publicitar prin care opinia publică era informată că vor fi făcute dezvăluiri cu privire la presupuse fapte de corupţie în care ar putea fi implicată partea vătămată. Acest spot publicitar a fost realizat din dispoziţia Cameliei – Rodica Voiculescu şi lui Voiculescu la data de 8 mai 2013 şi a fost difuzat în perioada 9 - 30 mai 2013 cu o frecvenţă de 5 ori pe zi (în total de 401 ori) de toate posturile TV aparţinând S.C. ANTENA TV GROUP S.A. şi S.C. ANTENA 3 S.A. - prin înscrisuri având caracter de somaţie, emise de către INTACT PUBLISHING S.R.L., semnate de Matiescu George-Daniel, în calitate de director general şi trimise către partea vătămată şi către alte persoane, prin care, sub pretextul desfăşurării unei anchete jurnalistice, se solicitau relaţii privind împrejurarea care făcea obiectul şantajului. În contextul activităţilor descrise mai sus, cu ocazia mai multor întâlniri, inculpatul Alexandrescu George Sorin i-a reamintit părţii vătămate că singura posibilitate de a evita efectele negative produse de o campanie media privind persoana sa şi, implicit, activitatea pe care o desfăşoară în cadrul societăţii este semnarea contractului cu ANTENA TV GROUP, în condiţiile impuse.
  • ȘANTAJ LA FELIX TV. Cum a aflat familia Voiculescu că a rămas fără director la Antena Group. "Tati! L-a ridicat DNA pe Sorin!"
Infomaţiile scurse de la ANAF Informaţiile pe care s-a sprijinit Alexandrescu George Sorin pentru a exercita actele de şantaj la adresa părţii vătămate au fost obţinute de la inculpatul Pop Şerban, preşedinte al ANAF la acea dată. Astfel, în luna februarie 2013, acesta din urmă i-a remis lui Alexandrescu George Sorin un set cu documente provenind de la angajaţii Gărzii Financiare, în condiţiile în care, în calitatea sa de preşedinte al ANAF, era obligat să asigure confidenţialitatea informaţiilor obţinute, în virtutea funcţiei, de la angajaţi. În acest fel, Pop Şerban i-a asigurat lui Alexandrescu George Sorin un ascendent în discuţiile cu partea vătămată şi, totodată, un potenţial subiect de presă, iar pentru sine ulterior, a obţinut promisiunea că va fi sprijinit pentru menţinerea în funcţia de preşedinte al ANAF.
  • Vedetele Antenelor, scoase la înaintare ca să-şi apere patronul: "Ştii ce voiam să facem mâine, la Răzvan şi Dani, la Acces Direct!". "Simona Gherghe să citească un comunicat, are vocea caldă"
De ce este acuzat Dan Voiculescu În perioada menţionată, Dan Voiculescu, prin demersurile sale, a sprijinit acţiunile desfăşurate de Voiculescu care erau menite să menţină şi să accentueze starea de presiune psihică asupra părţii vătămate. Demersurile de sprijin s-au făcut în mod direct, prin discuţii şi îndrumări adresate lui Alexandrescu George Sorin şi indirect, prin intermediul fiicei sale, Camelia – Rodica Voiculescu. La rândul său, inculpatul Alexandrescu George Sorin l-a informat constant, fie direct, fie prin Voiculescu Camelia – Rodica, despre stadiul acţiunilor de şantajare şi despre poziţia părţii vătămate. Susţinerea şantajului Prin intermediul site-urilor Income Magazin şi Jurnalul Naţional deţinute de S.C. INTACT PUBLISHING S.R.L, George Daniel Matiescu, în calitatea sa de director general, a girat publicarea unor ştiri negative la adresa societăţii reprezentate de partea vătămată, în scopul susţinerii actelor de şantaj exercitate de inculpatul Alexandrescu George Sorin. De asemenea, a acceptat şi a semnat înscrisurile trimise la data de 24 aprilie 2013 către partea vătămată şi către alte persoane, în condiţiile în care acestea nu vizau niciun fel de investigaţie jurnalistică, ci erau acte de constrângere prin ameninţare cu publicarea detaliilor unor pretinse fapte de corupţie. La data de 23 aprilie 2013, la luarea deciziei de trimitere a acestor înscrisuri a participat şi Camelia – Rodica Voiculescu. Emisiunile de la Antena 3 În contextul sprijinului acordat activităţilor exercitate de George Sorin Alexandrescu pentru şi în numele S.C. ANTENA TV GROUP S.A. se înscriu şi emisiunile difuzate, începând cu data de 30 mai 2013, de postul de televiziune Antena 3 (deţinută S.C. ANTENA 3 S.A.), în sensul în care s-a urmărit exonerarea de răspundere penală a inculpatului, denigrarea sistemului judiciar, vizând influenţarea deciziei magistraţilor în ceea ce priveşte urmărirea penală şi judecata măsurilor preventive în prezenta cauză penală.

Viorica Dancila, SAH la Dragnea! Declaratiile care o pot arunca afara din guvern

Pagina 1 din 2





Stirile zilei

Alte articole din categoria: Justiţie

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI