Cam toate promisiunile făcute de acesta – kilometri de autostradă dați în folosință, începerea construcției drumului expres Craiova-Pitești, terminarea unor lucrări la metrou, consolidarea Podului Constanța din București, schimbarea flotei și mega restructurarea de la TAROM, dar și altele – au fost demontate de jurnaliștii EVZ. De vineri, procurorii DNA au demarat o anchetă.

În ultimele zile, doi oameni cu funcții importante în instituții aflate în subordine ministrului Cuc au făcut afirmații grave cu pivire la activitatea și competența acestuia, întărind cele publicate de EVZ de-a lungul acestui an.

În acest moment, DNA a intrat pe fir, iar luni este așteptată de procurori, să dea declarații, Mădălina Mezei, recent demisa șefă a TAROM din cauză că nu ar fi ascultat ordinul ministrului de a bloca la sol avioanele care urmau să-i aducă în Capitală pe parlamentari, în ziua votării moțiunii. Mezei a venit cu noutăți. Ea a afirmat, într-o intervenție telefonică la Antena 3, sâmbătă seara, că ministrul Răzvan Cuc i-a cerut, la el în birou, să „aranjeze”o întârziere a avioanelor.

Pentru că a refuzat, a urmat întâlnirea nocturnă din fața blocului ei, când ministrul a încercat să facă presiuni ca directoarea TAROM-ului să dea dispoziție piloților să nu zboare la ora stabilită, în dimineața zilei cu moțiunea opoziției.

Mădălina Mezei nu a vrut să dea alte amănunte despre conflictul cu ministrul Cuc, invocând faptul că acum este deschisă o anchetă la DNA și confirmând că astăzi va merge acolo pentru audiere. Totuși, cu o zi înainte, directoarea Mezei menționase, imediat după ce a izbucnit scandalul în presă, cine ar fi fost parlamentarii pe care îi avea în vedere Răzvan Cuc.

„Inițial era vorba de cinci zboruri: Timișoara (două), Baia Mare, Oradea, Satu Mare. Mi-a cerut să identific senatorii și deputații aflați la bord, i-am arătat, apoi a spus că mă contactează a doua zi. A doua zi, domnul ministru m-a chemat şi mi-a zis că trebuie să anulăm una dintre curse. Eu i-am spus că, din păcate, nu stă în puterea mea”, a declarat Mezei, vineri, la postul Digi24.

Fosta șefă a TAROM a mai spus că ar fi fost vorba de 4-5 parlamentari care rezervau constant cursele respective. Să nu uităm că, inițial, ministrul Cuc a negat și discuția despre avioane, dar și orice întrevedere nocturnă cu Mezei. Abia după ce au apărut imaginile în presă, Răzvan Cuc și-a nuanțat declarațiile și întâlnirea din stradă cu subordonata sa.

Balivernele șefului de la Transporturi, taxate de un oficial de la CNAIR

Nu e prima răzbunare a ministrului când un subordonat nu-i cântă în strună. Săptămâna trecută, pe 16 octombrie, EVZ publica un articol despre anunțul făcut de Răzvan Cuc privind finalizarea contractului pentru Autostrada Ploiești-Brașov și opinia Companiei Naționale de Infastructură Rutieră (CNAIR) despre acest subiect. Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR, a spus că declarațiile ministrului sunt doar baliverne.

„Nu știu ce spune ministrul Cuc, de semnat. În mod normal, contractul ar trebui semnat de Guvern, care este demis. Din punctul meu de vedere, este o balivernă aruncată pe piață ca să creeze emoție. De ce până acum nu s-a făcut nimic și după ce a fost demis guvernul prin moțiune de cenzură s-a trezit lumea să anunțe? A făcut asta ca să anunțe premisele celor care vor veni la guvernare că li s-au lăsat niște proiecte pe care nu sunt în stare să le ducă la finalizare.

E o joacă politică pe un proiect care este de interes național, până la urmă. E o strategie de imagine proastă a lui Răzvan Cuc, pentru că atunci când minți, se vede în scurt timp”.

Afirmațiile oficialului au inflamat instituția aflată în subordinea Ministerului Transporturilor, iar Alin Șerbănescu a fost demis imediat de ministru. Dan Andronic, directorul EVZ, i-a solicitat un interviu. Cu curaj, Alin Șerbănescu a făcut noi dezvăluiri despre amatorismul lui Răzvan Cuc, interviul fiind publicat în ediția de vineri, 18 octombrie. În aceeași zi, am verificat cum stau treburile pe ”șantierul cu borduri” de la Craiova.

Deplasarea in Grecia trebuie lămurită de procurori

La sfârșitul lunii august, ministrul Răzvan Cuc s-a îmbarcat într-o cursă aeriană spre Grecia, alături de unul dintre consilierii săi. Rezervarea a fost făcută în data de 21 august, de la cabinetul, Ministrului Transporturilor, pentru ziua de 23.

Surse credibile au precizat că ministrul s-a întors imediat, în aceeaşi noapte, prin Bulgaria, dar cu o maşină nouă. La câteva zile după, ministrul Transporturilor, a semnat cu o companie grecească contractul de proiectare și execuție pentru lotul 1 din Autostrada de Centură Bucureşti, înlocuindu-i astfel pe turcii de la Alsim Alarko.

Te-ar putea interesa și: