Despăgubiri pentru întârzierile de tren. Cum trebuie să procedați

Despăgubiri pentru întârzierile de tren. Cum trebuie să procedați Gara. Sursa foto. Pixabay

Despăgubiri pentru întârzierile de tren. Normele privind drepturile pasagerilor din transportul feroviar se aplică în cazul călătoriilor cu trenul pe teritoriul UE .

Despăgubiri pentru întârzierile de tren. Dacă mergeți cu trenul și călătoria se anulează sau întârzie trebuie să știți că aveți mai multe drepturi. Normele Uniunii Europene se aplică pentru toate serviciile feroviare.

Despăgubiri pentru întârzierile de tren

Călătorii pot alegere una dintre următoarele opțiuni:

  • redirecționarea sau continuarea călătoriei într-un termen cât mai scurt sau la o dată ulterioară stabilită de comun acord
  • rambursarea biletului în termen de o lună (și, dacă este necesar, gratuit către punctul de plecare inițial)

În lipsa rambursării, păstrarea dreptului la transport și acordarea unei compensări în decurs de o lună, la cererea pasagerului (cu excepția cazului în care acesta din urmă a fost informat cu privire la întârziere înainte de cumpărarea biletului).

Ne puteți urmări și pe Google News
  • 25% din prețul biletului plătit pentru întârzieri de la 60 la 119 minute și 50% pentru întârzieri care depășesc 119 minute.
  • transportatorul este exonerat d răspundere dacă anularea sau întârzierea se datorează unor circumstanțe extraordinare inevitabile.

Gară, Femeie Tânără, Valize, AșteptareDespăgubiri pentru întârzierile de tren. Cum trebuie să procedați. Surs foto: Pixabay

Întârzieri mai mari de 90 de minute de la plecare

Cu toate acestea, în astfel de circumstanțe, sunt despăgubiri care trebuie întotdeauna să fie plătită. În ceea ce priveşte anularea sau întârzierea mai mare de 90 de minute de la plecare:

  • pasagerii ar trebui informați cu cel mult 30 de minute după ora de plecare prevăzută inițial
  • sau continuarea călătoriei într-un termen cât mai scurt sau rambursarea biletului în termen de șapte zile (și, dacă este necesar, întoarcerea gratuită la punctul de plecare inițial).
  • asistență: masă, dacă este posibil, și, dacă este necesar, cazare la bord sau pe uscat. Cazarea pe uscat este limitată la trei nopți și la 80 de euro pe noapte.

Cazarea nu este obligatorie dacă anularea sau întârzierea sunt provocate de condițiile meteorologice.

Praga, Statie, Trenuri, VoiajDespăgubiri pentru întârzierile de tren. Cum trebuie să procedați. Surs foto: Pixabay

Un alt aspect important

Pe durata călătoriei, operatorul de transport feroviar trebuie să furnizeze informații despre serviciile disponibile la bord (inclusiv Wi-Fi), stația următoare, posibile perturbări și întârzieri, chestiuni de securitate și siguranță și principalele servicii de legătură. Dacă trenul întârzie sau a fost anulat, operatorul trebuie să vă ofere informații în timp real cu privire la situație, precum și informații despre drepturile și obligațiile pe care le aveți, potrivit europa.eu.