Strazile comerciale de la noi vor incepe sa semene tot mai mult cu cele din restul Europei.
In urmatorii cinci ani, in Romania se vor deschide peste 100 de magazine, retaileri ca Marks&Spencer, IKEA, Carrefour, Wal-Mart, Zara, H&M si GAP fiind foarte interesati sa aiba o prezenta puternica la noi. Desi atractiv ca destinatie de expansiune pentru marcile renumite in Vest, Bucurestiul nu reuseste totusi sa surclaseze capitale precum Sofia (Bulgaria), Bratislava (Slovacia) sau Ljubljana (Slovenia).
Acestea sunt principalele concluzii ale unei cercetari focusate pe viziunea retailerilor in privinta extinderii internationale, studiu realizat in 23 de state de compania de consultanta imobiliara Cushman&Wakefield.
Bucurestiul, mai atractiv decat anul trecut
Dintre cele 250 de companii intervievate, doar 5% sunt prezente in Romania, de unde si interesul marilor lanturi de magazine pentru inaugurari la noi.
Bucurestiul a urcat in acest an doua locuri, pana pe sapte, intr-un clasament care cuprinde primele 20 de destinatii preferate de firmele de retail pentru extinderea activitatii in urmatorii cinci ani.
Capitala Romaniei este surclasata de Moscova, care a ramas si in acest an pe prima pozitie in preferintele retailerilor, St. Petersburg (locul trei anul trecut), Praga (locul doi in 2006), Bratislava si Sofia (cu doua locuri mai sus).
„Orasele din Europa Centrala si de Est domina topul 20 al noilor orase-tinta pentru planurile de extindere ale retailerilor in urmatorii cinci ani. Singurul oras vest-european care se regaseste intre primele zece destinatii pentru retaileri este Amsterdam, care se plaseaza pe pozitia zece, alaturi de Kiev”, se arata in studiu.
Autorii studiului apreciaza traseul Bucurestiului si al Sofiei, considerate ca avand cea mai importanta evolutie in perceptia retailerilor. Ultimele locuri ale clasamentului sunt ocupate de Geneva, Paris, Split, Stockholm si Vilnius.