Deşi la prima vedere pare destul de uşor să-ţi deschizi un business în on-line, cei care au făcut deja acest lucru îi contrazic pe optimişti şi chiar le oferă câteva sfaturi. Unul dintre cei care a pus pe picioare o astfel de afacere, Alexandru Ghişe, manager general al balaur.ro (un motor de căutare pentru ofertele de joburi), a vorbit la "Zilele Biz" despre riscurile pe care le puteţi întâmpina în momentul în care intraţi într-o afacere pe on-line.

"Deşi banii par a fi cel mai important factor pentru un astfel de business, de fapt, trebuie să fii foarte atent când îi iei şi pentru ce-i iei", spune tânărul antreprenor de doar 22 de ani.

Potrivit lui, la început de drum este recomandat să ştii cât vrei să vinzi din afacere – sfatul său e să-ţi păstrezi pachetul majoritar. Investitorii care sunt atraşi într-un astfel de business sunt cu atât mai valoroşi cu cât aduc şi experienţă nu numai bani, a mai spus tânărul întreprinzător.

Propria afacere nu se face cu jumătate de normă

Un alt factor important în dezvoltarea businessului constă în timpul alocat. Dacă mergi pe acest drum al antreprenoriatului, credibilitatea se scufundă în momentul în care sediul social e încă la tine acasă sau în casa părinţilor.

"Pentru a avea o deschidere cât mai largă, antreprenorii români de pe on-line, majoritatea lor, îşi înregistrează firmele în afară", a explicat Alexandru Lăpuşan, CEO-ul companiei Zitec.

La rândul său, Marius Ghenea, preşedintele Asociaţiei Române a Magazinelor On-line, a precizat că surse de finanţare se pot găsi pentru o astfel de afacere mai ales dacă urmezi regula celor "trei P – Părinţi, Prieteni şi alţi Proşti".

Un alt aspect care este neglijat de multe ori pentru cineva care vrea să se lase angrenat într-o astfel de acţiune este "trecutul social". "Amprenta vieţii sociale s-ar putea să dăuneze carierei în viitor. Dacă la 19 aveai o poză pe net de care erai mândru, aceasta te-ar putea comprimite la o vârstă mai înaintată", a mai spus Ghenea.