Cum îşi pot face companiile angajaţii fericiţi

Cum îşi pot face companiile angajaţii fericiţi

În afară de salariu, companiile serioase au grijă să le armonizeze angajaţilor viaţa privată cu jobul: creşe pentru copii, flexibilizarea programului, mai multe zile libere la diverse evenimente.

De la debutul crizei economice, majoritatea angajaţilor au fost mai mult decât mulţumiţi dacă îşi primeau salariul, chiar şi diminuat, la timp. Chiar dacă e rau dispuşi să lucreze peste program mult mai mult decât înainte, entuziasmul lor nu a ţinut pasul cu lungile dezamăgiri de pe piaţa muncii. Iar când vine vorba despre cheltuieli, cel mai uşor a fost să se ia de la gura angajaţilor.

After-school pentru copii, linişte pentru părinţi

Pentru a aduce lucrurile pe un făgaş normal şi a-i încuraja pe angajatori să investească şi în confortul muncitorilor, Centrul Parteneriat pentru Egalitate (CPE) a lansat un program din fonduri europene prin care încurajează companiile să se gândească nu doar la producţie, ci şi la liniştea angajaţilor. Asigurarea transportului, înfiinţarea unei creşe sau a unui program afterschool pentru copii, zile mai multe de concediu, servicii de curierat sau curăţătorie, săli de sport - toate aceste facilităţi ar face parte din pachetul complet al angajatului şi ar fi independent de salariu.

Conceptul de work-life balance (WLB), care se referă la armonizarea vieţii de familie cu munca, nu este unul nou, însă, cu siguranţă, pe piaţa muncii din România mai are de făcut ceva paşi. "România nu are tradiţie în această zonă, prin urmare mai sunt multe lucruri de făcut. Una dintre problemele principale este şi lipsa de angajament public şi politic în această zonă. Interesul public pentru această problematică este aproape inexistent, în contextul în care, în alte state europene, autorităţile centrale şi locale sunt principalele organizaţii promotoare ale unor astfel de programe", face o trecere în revistă Livia Aninoşanu, directoare de programe la CPE.

În cadrul programului, 100 de manageri de resurse umane din Bucureşti şi Ilfov au fost formaţi în privinţa flexibilităţii programelor de lucru. Cifrele care le sunt puse în faţă şefilor arată clar că un angajat care stă peste program în fiecare zi devine în timp mai puţin eficient.

Şi, mai multe companii româneşti au fost premiate pentru politicile lor de a armoniza viaţa personală a angajaţilor cu programul de muncă. De exemplu, firma Fabryo are cabinet medical propriu, organizează un campionat de fotbal pentru angajaţi, le oferă rechizite copiilor acestora înainte de începerea şcolii.

La Zentiva li se oferă celor care muncesc tarife scăzute pentru vacanţe la munte, iar la Fin Expert Consulting angajaţii au posibilitatea să participe la spectacole de teatru şi film sau la carnavalul organizat pentru ei.

Ne puteți urmări și pe Google News