Cea mai ieftină versiune a noului Sandero costă 6.990 de euro cu TVA. Un preţ tentant, nu-i aşa, mai ales atunci când vine împănat cu vestea că Dacia a ieftinit – cu puţin – gama sa de segment B (de la 7.300 de euro).
Informaţiile promovate de Dacia sunt, desigur, cele corecte. Iar faptul că noul Sandero aduce (chiar şi obligat) în echiparea standard sistemul ESP merită salutat. Doar că, dacă privim cu puţin mai multă atenţie oferta producătorului de la Mioveni, observăm câteva lucruri interesante. Şi mai puţin plăcute.
Probabil că nu mai miră pe nimeni că versiunea de bază a unei maşini – cu atât mai mult a uneia din această categorie de preţ – are o listă mai subţire de dotări. Uimitor este însă faptul că, pentru a avea aer condiţionat în noul Sandero e nevoie să se achite un preţ cu aproape 25% mai mare decât minimul intens mediatizat. Cum aşa? Simplu. Cea mai ieftină versiune, Acces, costă, aşadar, 6.990 de euro, dar nu are nici măcar pe lista de opţionale aerul condiţionat. Pentru a putea avea acest sistem este necesară achiziţionarea versiunii intermediare (Ambiance, 7.900 de euro), care îl oferă însă doar pe lista de opţionale (la 780 de euro). Total „distracţie”: 8.680 de euro.
În atare situaţie, aproape că ar fi indicat să ne mai scotocim de câteva sute de euro – 320, mai exact – pentru a achiziţiona versiunea de top, Laureate. De ce am face asta? Pentru că, în schimbul sumei respective vom primi, suplimentar faţă de Ambiance: mânerele uşilor şi carcasele oglinzilor (electrice) vopsite în culoarea caroseriei, trei tetiere spate reglabile, computer de bord, proiectoare de ceaţă, volan, scaun şofer şi centuri de siguranţă faţă reglabile pe înălţime.
Un model Sandero 2 cu asemenea bord costă cel puţin 9.900 de euro
Şi acum o veste pentru cei care visau la noile dotări „de fiţe” oferite de Dacia: absolut toate sunt plasate pe lista de opţionale în dreptul versiunii de top. Aşa că privilegiul de a plăti o sută de euro pentru o cotieră faţă montată în fabrică, patru sute pentru sistemul cu touchscreen MediaNav (inclusiv hărţile Europei) ori pentru pachetul care conţine senzori de parcare spate şi cruise- control costă fix 9.000 de euro. În cel mai fericit caz.
Pentru a avea aer condiţionat în noul Sandero e nevoie să se achite un preţ cu aproape 25% mai mare decât minimul intens mediatizat.
Jante din aliaj uşor şi vopsea metalizată: 650 de euro

Te-ar putea interesa și: