Cum a reacționat Elon Musk la amenințările cu procese pentru neplata facturilor
- Dosofteea Lainici
- 17 martie 2023, 21:20
Elon Musk a spus în mod repetat „lăsați-i să ne dea în judecată”, în timp ce facturile neplătite ale furnizorilor Twitter s-au adunat de când CEO-ul Tesla a cumpărat compania, a relatat vineri Financial Times, citând un fost angajat de rang înalt.
După ce Elon Musk a preluat Twitter cu 44 de miliarde de dolari, acesta a format o „echipă de tranziție” formată din locotenenți de încredere, cu sarcina de a reduce costurile, potrivit FT. Echipa a refuzat frecvent să despăgubească vânzătorii, proprietarii și partenerii Twitter, în încercarea de a menține costurile la un nivel scăzut, a adăugat raportul.
„Elon spunea mereu „Lasă-i să ne dea în judecată”, era un refren constant”, a declarat pentru FT un fost membru al personalului de conducere care a fost concediat în cadrul ultimelor reduceri de personal. Rezolvă totul bazat doar pe o „gândire pe termen foarte scurt”. Se pare că echipa de tranziție este condusă de directorul general al Boring Company și asociat de mult timp al lui Musk, Steve Davis, care se concentrează pe reducerea costurilor zilnice la Twitter. El a redus costurile cu aproape 1 miliard de dolari la cererea lui Musk, potrivit The Information.
De asemenea, se spune că Musk ar lucra cu investitorii săi pentru a stabili cum să rezolve situația existentă a furnizorilor. Acești furnizori variază de la proprietari, companii precum Salesforce, Adobe și Slack, furnizori de asigurări, servicii de securitate, servicii de limuzine și furnizori de fertilitate.
Atitudinea lui Elon Musk i-a uimit pe angajații de la Twitter
Potrivit FT, Pablo Mendoza, un director general de la Vy Capital - care a finanțat preluarea Twitter cu 700 de milioane de dolari - a ajutat la negocierea unor facturi, obținând prețuri cu până la 90% mai mici. Mendoza se joacă uneori cu emoțiile furnizorilor, spunându-le că locul său de muncă este în pericol dacă facturile nu sunt reduse, potrivit FT. Musk, care a afirmat că a trebuit să „salveze Twitter de la faliment”, a încercat cu disperare să scadă costurile de la preluarea sa, cea mai drastică măsură fiind concedierea a mai mult de jumătate din personalul companiei.
Alte măsuri radicale de reducere a costurilor includ neplata chiriei pentru birouri, scoaterea la licitație a mărfurilor Twitter și eliminarea unor avantaje pentru angajați, cum ar fi prânzurile gratuite. Cel puțin nouă procese au fost intentate împotriva Twitter, care revendică peste 14 milioane de dolari, plus dobânzi, pentru facturi neplătite, a raportat Wall Street Journal în februarie. O agenție de marketing, Canary LLC, a dat în judecată Twitter pentru aproape 400.000 de dolari, spunând că nu a plătit marfa.
sursa: www.businessinsider.com