Cu cât au scăzut cheltuielile în magazine

Cu cât au scăzut cheltuielile în magazine

Românii şi-au redus simţitor cheltuielile în noiembrie 2010, faţă de noiembrie 2009. Cifra de afaceri în magazinelor şi hipermarketurilor a scăzut cu 7,6%, în perioada menţionată, potrivit datelor ajustate raportate de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Principalul motiv pentru care românii s-au limitat puternic la cumpărături este creşterea TVA de la 19% la 24% începând cu 1 iulie, dar şi reducerea cu 25% a salariilor angajaţilor în sectorul bugetar.

În perioada ianuarie-noiembrie 2010, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul, cu excepţia maşinilor şi motocicletelor, a scăzut cu 5,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.

În primele 11 luni ale anului trecut, românii au tăiat masiv de la cheltuielile cu produse nealimentare, unde vânzările au scăzut cu 8%. Mai puţin şi-au redus cheltuielile cu mânarea, băutura şi ţigările. Acestea au scăzut cu 7,3%, în perioada ianuarie-noiembrie 2010 faţă de aceeaşi perioadă din 2009.

România, fruntaşă la scăderi Ţara noastră se plasează pe primul loc în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte scăderea volumului comerţului cu amănuntul, potrivit datelor Eurostat, publicate astăzi.

Astfel, România a raportat o scădere de 8,9% în noiembrie 2010 faţă de aceeaşi lună a anului 2009, în timp ce media UE este o creştere de 0,8% în acest sector.

Alături de România, scăderi notabile au fost raportate de Bulgaria (-5,2%) şi de Portugalia (-4,7%).

Cele mai mari creşteri au fost înregistrate în Polonia (11,8%), Letonia (8,1%) şi Estonia (7,5%).

Ne puteți urmări și pe Google News