Criza topeşte afacerile cu ciment

Criza topeşte afacerile cu ciment

Sistarea temporară a multor construcţii a băgat la apă afacerile cu ciment. Vânzările Holcim în România au scăzut cu 32%, în volum, în primul trimestru al acestui an, întrucât lipsa de lichidităţi a clienţilor a dus la reducerea cererii, potrivit grupului elveţian.

„În Europa de est şi de sud-est, declinul pieţei, care a început în toamna anului trecut, s-a prelungit şi în primul trimestru. La acest factor s-a adăugat o iarnă dificilă, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, ceea ce a dus la scăderea vânzărilor de ciment şi betoane în regiune”, se arată în raportul financiar al Holcim. Datele arată că cele mai afectate au fost diviziile din Ungaria, Slovacia şi Cehia.   În Bulgaria, vânzările au fost afectate de importurile de ciment, iar în România şi Croaţia, lipsa de lichidităţi a clienţilor a dus la reducerea cererii.

La începutul lunii februarie, grupul a anunţat că cifra de afaceri obţinută în România a crescut anul trecut cu peste 30%, la 1,28 miliarde de lei, de la 990 milioane de lei în 2007.

Scăderea cererii de la începutul acestui an a determinat însă conducerea companiei să trimită în şomaj tehnic 60 din cei 250 de angajaţi ai staţiilor de betoane.

Ne puteți urmări și pe Google News