In vizorul operatorului intra si noii utilizatori ai serviciilor de telefonie mobila.
Cosmote doreste din acest an cresterea agresiva a portofoliului de clienti. „Strategia noastra este sa luam cat mai multi clienti de la competitori”, a afirmat ieri directorul general al operatorului, Nikolaos Tsolas. Si noii utilizatori ai serviciilor de telefonie mobila sunt tinta operatorului: „Cred ca exista posibilitatea de a coopta noi clienti, odata cu intrarea in UE, si veniturile vor creste”, a adaugat oficialul Cosmote, amintind inca o data ca operatorul tinteste si utilizatorii altor operatori.
Cosmote avea la finele anului trecut 1,23 milioane de utilizatori, majoritatea fiind cei care utilizau cartele preplatite. Cu aceasta cifra de clienti operatorul detinea 7% din piata romaneasca de telefonie mobila. La finele lui 2005, Cosmote avea mai putin de 50.000 de clienti, dupa mai multi ani de deriva pe piata telecomunicatiilor.
Operatorul a avut oferte agresive pentru atragerea unui numar cat mai mare de clienti. De exemplu, operatorul le-a oferit utilizatorilor de cartele preplatite posibilitatea de a vorbi 2.000 de minute pe luna pentru care plateau numai trei euro. Oferta Cosmote a atras insa mai multi clienti decat putea „duce” operatorul, iar din aceasta cauza a fost scurtata perioada promotiei. Au venit insa altele. Ceilalti doi mari operatori ai pietei de telefonie mobila sunt Orange Romania, care avea 8,04 milioane de clienti la finele lui 2006, respectiv Vodafone Romania, care a raportat 7,71 milioane de clienti la sfarsitul anului trecut.
Oferte noi pe teava
„Vom lansa serviciul i-Mode in a doua parte a anului si vom aduce noi produse si servicii dedicate segmentului de clienti persoane juridice”, a spus Tsolas. Reprezentantii operatorului mobil au inceput discutiile cu noua conducere a RomTelecom pentru a lansa impreuna cu aceasta companie pachete comune de servicii.
Pe de alta parte, celor care au activat optiunea de a vorbi 2.000 de minute cu trei euro timp de un an operatorul le va face o alta oferta la expirarea acestei perioade: „300±3.000 de SMS-uri”, la acelasi pret.
Venituri
Rezultatele financiare in 2006
Cosmote a avut venituri de 43,8 milioane de euro, fata de opt milioane de euro in 2005, iar pierderile operationale au crescut de peste trei ori, la 65,7 milioane euro, in urma efectuarii de investitii. Operatorul a inregistrat pierderi nete de 91,6 milioane de euro. Investitiile in Romania au insumat anul trecut 160 de milioane de euro, reprezentand mai mult de o treime din totalul investitiilor grupului Cosmote. Operatorul va continua sa investeasca, vizand cresterea acoperirii teritoriale. „Vom avea rezultat pozitiv la nivel operational in 2008 si profit net in 2009”, a spus directorul general al operatorului.