Cosmin Stan (PRO TV), periplu prin "Cetatea Eterna"

Reporterul de la Stiri si-a luat o minivacanta de trei zile si, impreuna cu iubita si cu cativa prieteni, a vizitat Roma.

Visam de multa vreme sa ajung la Roma. Era una dintre putinele capitale europene in care nu ajunsesem inca, asa ca in momentul in care am gasit o oferta buna la biletele de avion nu am mai stat pe ganduri si am facut rezervare pe loc. Asta se intampla prin februarie. Am ales sa merg in luna mai, pentru ca auzisem ca e perioada cea mai buna de vizitat Roma.

Cum eram foarte entuziasmat de ofertele peste care am dat, nu m-am putut abtine, asa ca am mai spus si altor prieteni. Si, uite asa, incet-incet, eu si prietena mea, Oana, am adunat o gasca de noua persoane. Intr-o vineri din luna mai ne-am imbarcat cu totii in avionul de Roma si am ajuns entuziasti in orasul care geme de istorie.

De dimineata pana noaptea tarziu Am colindat la pas tot centrul istoric in cele trei zile de relaxare. Am vizitat Colosseumul si Bazilica San Pietro din Vatican; ne-am plimbat in Piata Venezia si am admirat monumentul dedicat regelui Vittorio Emanuelle II; ne-am odihnit pe Spanish Steps in fata bazilicii Trinita dei Monti, la fel ca mii de alti turisti.

In plus, am efectuat o ampla operatiune de shopping si am „calcat” in acest sens toate magazinele de pe Corso si Via Nazionale, principalele artere comerciale ale Romei. Nu am ratat nici elegantele cafenele de pe Via Venetto, unde am savurat adevaratele espresso si cappuccino italiene. Am colindat in aceste trei zile, de dimineata pana noaptea tarziu si am gustat toate felurile de pizza si paste.

Mici trucuri O metoda foarte convenabila sa vizitati cat mai multe obiective intr-un timp cat mai scurt este sa luati autobuzele descoperite care organizeaza turul Romei. Atentie la hotii de buzunare (care in general sunt romani) si la cersetori, mai ales in zonele aglomerate. Evitati, pe cat posibil, zona statiei Termini, mai ales noaptea, pentru ca puteti cadea victime talharilor (din fericire nu mi s-a intamplat, dar asa ne-a fost recomandat si noua).

Destinatie de vacanta Recomand tuturor sa mearga la Roma pentru ca merita sa vezi acest oras macar o data in viata. Atmosfera de vacanta pluteste pur si simplu in aer. In ciuda faptului ca este capitala si oras turistic, Roma este un loc foarte linistit. Agitatia si freamatul vin tocmai de la milioanele de turisti care viziteaza orasul an de an. Dincolo de faptul ca pe fiecare straduta din Roma gasesti un loc incarcat de istorie pe care trebuie sa-l vizitezi, mai sunt si o multime de magazine pe care e musai sa le colinzi, pentru ca preturile sunt mai mici  decat  in Romania.

Oras ce „geme” de istorie A fost un weekend reusit, petrecut impreuna cu cei mai buni prieteni. Mai aveam multe de facut la Roma, dar n-am avut timpul necesar, asa ca am promis ca vom reveni. Evident ca m-as intoarce la Roma chiar si maine, pentru ca nu am apucat sa vizitez totul. In acest oras nu poti sa te bucuri de toate obiectivele intr-un timp atat de scurt. De altfel, una dintre dorintele pe care ni le-am pus atunci cand am aruncat banuti in faimoasa Fontana di Trevi a fost sa ne intoarcem curand la Roma.

Hoteluri multe, preturi diverse

> Va recomand Residenza Domiziano, un hotel micut, de patru stele, atipic de fapt.

> Puteti alege pentru cazare si centrul Romei. Eu am stat intr-un apartament reamenajat, chiar in centrul orasului, de unde poti ajunge foarte simplu, pe jos, la majoritatea obiectivelor turistice.

> Preturile variaza. In luna mai, pretul aproximativ pentru o camera dubla a fost de 145 de euro pe noapte.

> In Roma nu este greu sa gasesti cazare pentru ca exista hoteluri unul langa altul.

Incepeti ziua cu un cappuccino italian

> Nu ratati cafenelele de pe Via Venetto, sunt elegante si este relaxant sa-ti incepi dimineata cu un espresso sau cu  un cappuccino adevarat, italian, pe o canapea comoda, la umbra. Pretul unui espresso sau cappuccino - cam 5 euro.

>  Va recomand Osteria-Formaggeria La Faenzza, restaurant cu specific italienesc, unde gasiti peste 300 de tipuri de branzeturi italienesti si numeroase feluri de paste. O portie de paste costa 15-20 de euro.

> La „Cafe Roma”, pe Via Venetto, gasiti toate tipurile de pizza.

La Bazilica San Pietro, imbracati decent

> O metoda foarte convenabila sa vizitati cat mai multe obiective intr-un timp cat mai scurt este sa luati autobuzele descoperite, care organizeaza turul Romei.

> La Bazilica San Pietro sa nu mergeti in pantaloni scurti sau cu umerii descoperiti. Trebuie sa fiti imbracati decent, pentru ca altfel nu puteti intra.

> Cam pe la toate obiectivele turistice este foarte aglomerat si se formeaza cozi imense, asa ca ar fi indicat sa aveti capul acoperit si sa beti multa apa pentru ca e foarte cald.