În plus, există şi un vid legislativ pe care trebuie să-l rezolve departamentul „venituri” din cadrul Primăriei Generale.

Hotelul aflat în proprietatea Ana Hotels, compania lui George Copos, a rămas fără locuri de parcare, după ce municipalitatea a reziliat contractele a 11 parcări administrate de firma Dalli. În urma unui control din partea Ministerului Turismului, proprietarii hotelului au fost somaţi să depună din nou dosarul de autorizare pentru a obţine clasificarea de cinci stele. Fără locuri de parcare, acest lucru nu va fi posibil.

În timp ce Copos susţine că „a chemat primăria în judecată”, pentru că ar fi refuzat să-i închirieze parcarea, reprezentanţii autorităţii locale spun că au existat numeroase discuţii, dar cele două părţi nu s-au înţeles la preţ. „Există o taxă pe care noi o avem pentru toate parcările din Capitală, de 1,5 lei/oră/loc. Am înţeles că George Copos şi-ar dori un preţ mai mic”, a afirmat Mircea Raicu, viceprimar al Capitalei. Pe lună, preţul este de 100 de euro/loc de parcare.
 
Ana Hotels contestă rezultatele controlului de la minister

În afară de problema preţului, în interiorul instituţiei există discuţii şi cu privire la cadrul legislativ prin care se poate face închirierea. „Este un vid legislativ – pe de o parte, avem o hotărâre de guvern, pe altă parte, o hotărâre de consiliu. Vom discuta pentru a găsi o soluţie convenabilă pentru toată lumea. Nimeni nu se opune închirierii”, susţine Mădălin Dumitru, şeful Direcţiei Generale de Infrastructură şi Servicii Publice din cadrul Primăriei Capitalei.

Pe de altă parte, Copos este de părere că preţul cerut de primărie e exagerat de mare, în condiţiile în care la Dalli plătea o chirie de 7.000-8.000 de euro/lună.

Deşi nu a rezolvat conflictul cu municipalitatea, care durează deja de circa şase luni, surse din minister spun că George Copos a depus ieri actele pentru clasificarea hotelului pe noua societate. În schimb, Copos susţine că cei de la minister i-au făcut o nedreptate, că societatea este aceeaşi şi doar şi-a schimbat numele.
 
„Persoanele care au efectuat controlul au sesizat necesitatea schim bării denumirii societăţii pe certificatul de clasificare turistică, însă au interpretat greşit această schimbare ca o modificare a proprietarului/operatorului hotelului, probabil dintr-o slabă cunoaştere a legii societăţilor comerciale”, a afirmat Copos într-o notă trimisă EVZ „în temeiul dispoziţiilor art. 72 şi 73 din Legea Presei nr. 3/1974” (sic!).
 
BRAND DE LUX

Lanţ hotelier cu ştaif

Hilton este una dintre cele mai mari reţele de hoteluri de top. Standardele lanţului sunt foarte stricte şi la cele mai înalte cote, astfel că unităţile care poartă acest brand trebuie să fie de cinci stele. Până acum, lanţul a mai avut o problemă cu unitatea din Sofia, care, la un moment dat, a fost declasificată de autorităţile bulgare la patru stele. În România, lanţul a mai afiliat un hotel în Sibiu, care urmează să fie inaugurat curând.