Furtul de la Braşov: un suspect din conducerea Credit Europe Bank. Vezi reacţia băncii

Furtul de la Braşov: un suspect din conducerea Credit Europe Bank. Vezi reacţia băncii

Mai mulţi clienţi ai unei sucursale Credit Europe Bank din Braşov au descoperit că au conturile goale în momentul în care au încercat să scoată bani de la bancă. Prejudiciul ar fi de peste un milion de lei. Poliţiştii spun că au cinci suspecţi:o persoană din conducerea sucursalei, trei operatori ghişeu şi un casier.

Aceştia sunt cercetaţi în stare de libertate, pentru fals informatic şi fraudă informatică.

Cea mai mare sumă sustrasă dintr-un cont este de 70.000 de euro. O bătrână a avut nevoie de îngrijiri medicale după ce a aflat că i-au dispărut economiile din cont.

  • Citiţi aici povestea unui păgubit

Potrivit directorului OPC Braşov, Ionuţ Spătaru, se pare că unul dintre angajaţi şi-ar fi însuşit banii.  Acesta a precizat pentru evz.ro că banca trebuie să le înapoieze banii oamenilor în termen de 15 zile.

“Aceşti consumatori au depus banii în contul băncii, nu al unei persoane fizice. Ei au constituit depotite şi s-au dus după trei luni şi au descoperit că nu mai au niciun ban în cont. Dacă aceşti consumatori vor să îşi retragă banii, banca trebuie să îi elibereze, conform legii, în maximum 15 zile”, ne-a explicat Ionel Spătaru.

Credit Europe a fost deja sancţionată de OPC Braşov cu 15.000 de lei.

Reprezentanţii băncii au depus o plângere penală împotriva unei angajate a unităţii. Potrivit unui comunicat remis evz.ro, "în urma sesizărilor primite din partea unor clienţi ai sucursalei, în data de 30.07.2010 am demarat o anchetă internă pentru investigarea plângerilor. Totodată, la data de 05.08.2010 am sesizat Parchetul de pe lângă Judecătoria Braşov pentru demararea cercetărilor. Cazul este investigat în acest moment de către DIICOT." Spătaru a mai precizat, la RTV, că reprezentanţii băncii ar fi încercat să îngreuneze acţiunea OPC şi chiar ar fi primit un telefon prin care i se cerea să nu atragă atenţia asupra cazului. Reacţia băncii Credit Europe Bank a demarat o anchetă internă, potrivit unui comunicat trimis la redacţie. „Cazul este investigat în acest moment de către DIICOT. Pentru a nu periclita rezultatele anchetei desfăşurate de organele de cercetare penală, nu putem da mai multe informaţii despre caz, dar vă asigurăm că vom colabora şi vom oferi acestora sprijinul nostru pentru identificarea fîptuitorilor”. De asemenea, banca promite că niciun client nu va fi păgubit. „Referitor la declaraţiile apărute în presă cu privire la încercarea de “muşamalizare” a cazului de catre bancă, dorim să menţionăm că faptele descrise mai sus, demonstrează deschiderea şi transparenţa noastră, precum şi dorinţa de a colabora cu toate autorităţile în rezolvarea situaţiei”.  Furturi de sute de mii de euro Cazul de la Braşov nu este unul singular. Şi clienţii altor bănci s-au trezit cu mai puţini bani în cont.

  • La o bancă comercială din Gorj, autoarea a fost chiar directorul adjunct. Tânăra de 29 de ani ar fi furat, în perioada 2008-2010, din casetele pentru bancomate şi a încheiat mai multe contracte de credit, în numele altor persoane. Ea a reuşit astfel să "strângă" 270.000 de lei.
  • O altă angajată a unei sucursale BRD din Petroşani a furat aproximativ un milion de lei din mai multe conturi. Banii erau rulaţi apoi prin alte conturi ale aceleiaşi bănci pentru a nu se descoperi lipsa lor în timpul unor controale.
  • În luna februarie a acestui an, patru persoane au pus la cale o altă infracţiune: au căzut de acord ca un funcţionar bancar să transfere suma de 800.000 de euro din contul unui client în contul unuia dintre făptaşi. După ce a operat transferul, funcţionarul băncii din Bucureşti i-a ajutat pe cei trei să retragă suma de 770.000 de euro, bani pe i-au împărţit frăţeşte. Procurorii din cadrul Secţiei de Supraveghere a Urmăririi Penale au dispus începerea acţiunii penale faţă de cei patru, pentru înşelăciune şi complicitate la înşelăciune. Funcţionarul a fost acuzat şi de delapidare.
  • În luna iulie, a început o anchetă după ce o angajată a unei agenţii BCR din Somcuţa Mare, judeţul Maramureş, a golit conturile mai multor clienţi. Şi BCR a demarat o anchetă proprie. Valoarea prejudiciului nu a fost dată publicităţii, însă surse oficiale au declarat, sub protecţia anonimatului, că ar fi vorba despre câteva sute de mii de lei. Numai trei clienţi citaţi de presa locală spun că le-au dispărut din conturi aproximativ 350.000 de lei.

Ne puteți urmări și pe Google News