Controverse legate de plafonarea tarifelor la service-urile auto. Cei din industrie se opun

Controverse legate de plafonarea tarifelor la service-urile auto. Cei din industrie se opun

Tarifele reparațiilor mașinilor avariate, oferite în cadrul unui service auto, ar putea fi plafonate. Astfel, aceste servicii ar urma să beneficieze de un cost de referință, în cazul în care noile amendamente vor intra în vigoare. Cu toate acestea, cei din industria auto nu sunt de acord cu această măsură.

Schimbări în industria auto. Ce se va întâmpla cu tarifele pentru reparațiile mașinilor

Inițiativa de plafonare a tarifelor pentru service-urile auto este susținută inclusiv de Consiliul Concurenței. Concret, măsura va limita tarifele practicate de service-urile auto pentru reparațiile efectuate pe baza polițelor RCA. Totodată, aceasta va plafona și costurile de închiriere a mașinilor de schimb.

Service auto

Sursa foto: Arhiva EVZ

Noile măsuri ar duce la evitarea costurilor majorate excesiv în cazul  asiguratorilor. În plus, clienții nu ar mai aloca un buget atât de mare pentru asigurările obligatorii.

Șoferii sunt de acord cu plafonarea, proprietarii de service-uri auto se opun

Pe parcursul anului trecut, costurile cu ora de manoperă pentru reparațiile auto s-au majorat 21% față de anul 2022. Clienții sunt de acord cu noile măsuri și spun că așteaptă ca acestea să intre în vigoare.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Normal că fiecare își pune adaos-ul lui comercial.” / „Ar fi ideal. Sunt mari, totul s-a scumpit, nu numai la service-urile auto.”/ „Nu ar trebui să existe nicio diferență între despăgubire și valoarea reparației”, spun câțiva dintre conducătorii auto, conform Antena 3.

Măsuri noi pentru operatorii din industria auto

Cei din domeniu susțin că adoptarea acestor reglementări ar conduce multe service-uri în faliment. De altfel, reprezentanții industriei auto susțin că autoritățile au trebui să găsească un echilibru vizavi de costurile clienților și ale proprietarilor service-urilor auto.

„În ecuația asta vorbim de trei personaje. Vorbim de păgubit, de service și de asigurator. În mod normal, păgubitul este cel mai important în această ecuație, pe de o parte, și pe de altă parte, service-ul și cu asiguratorul ar trebui să fie pe același plan și să fie în echilibru. Adică este foarte important să înțelegem că nu ar trebui să existe nicio diferență între despăgubire și valoarea reparației. Adoptarea acestor reglementări ar duce foarte multe service-uri în faliment.”, a menționat Dan Barbu, preşedinte Patronatul Operatorilor de Service Auto.

mașini,

. Sursă foto: Pixabay

În prezent, actul normativ se află în stadiu de proiect.

„Avem niște discuții în cadrul grupului pe subiectul acesta. Nu sunt niște amendamente definitive, sunt niște amendamente pe care noi lucrăm. Nu au fost dezbătute în cadrul Comisiilor de Specialitate., a precizat Ciprian Şerban, reprezentant PSD în Camera Deputaţilor.