Mașini electrice chinezești în România, din septembrie

Leapmotor-T03. Sursa: Leapmotor

Stellantis, al patrulea producător auto mondial, rezultat în urma fuziunii dintre grupul francez PSA şi cel italiano-american Fiat Chrysler, va aduce pe piața europeană autovehicule electrice accesibile, sub marca producătorului chinez Leapmotor.

Într-o primă fază, autovehiculele electrice Leapmotor vor fi comercializate în nouă ţări europene, inclusiv România, a anunţat marţi directorul general al grupului franco-italian, Carlos Tavares, conform Reuters. Celelalte opt țări în care vor fi comercializate autovehiculele electrice chineze, prin rețeaua de distribuție Stellantis sunt: Franţa, Italia, Germania, Ţările de Jos, Spania, Portugalia, Belgia, Grecia şi România.

Primul contract auto pentru export, încheiat în China

Cooperarea Stellantis-Leapmotor se va extinde, începând din trimestrul patru din 2024, în sensul că, societatea mixtă va vinde autovehiculele electrice în America de Sud, Orientul Mijlociu, Africa şi regiunea India-Asia-Pacific, a precizat Carlos Tavares.

Leapmotor T03. Sursa: Leapmotor

Societatea mixtă, denumită Leapmotor International, cu sediul la Hangzhou, China este deținută de Stellantis în proporție de 51%.

Prin intermediul acestei societăți mixte, Stellantis deține drepturile exclusive de a construi, exporta şi vinde autovehicule Leapmotor în afara granițelor Chinei.

Contractul este primul de acest fel încheiat în China de un producător auto occidental important, în condițiile în care firmele auto chineze, inclusiv BYD, Chery şi Dongfeng, anunţă că se vor extinde în Europa prin achiziționarea sau construirea de fabrici, iar producătorii occidentali au încheiat până în prezent, doar asocieri pentru a putea vinde pe piața chineză. 

Locația europeană a Leapmotor, o necunoscută

Nici Tavares şi nici şeful Leapmotor, Zhu Jiangming, nu au oferit detalii privind cu privire la locația vizată pentru a constitui centrul de producție al vehiculelelor electrice Leapmotor în Europa. O posibilă variantă ar putea fi uzina Tychy, a Stellantis, din Polonia. Dar, orice decizie legată de producţie va fi luată în urma unor evaluări stricte de cost şi calitate.

O altă posibilă variantă ca bază pentru producţia în Europa ar putea fi și complexul Mirafiori din Torino, Italia, locație menționată de presa din Peninsulă.

Stellantis este al patrulea producător auto mondial cu 14 mărci precum Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen şi Alfa Romeo.