Consilierii Capitalei, jenaţi de sex-shopuri

Consilierii Capitalei, jenaţi de sex-shopuri

Magazinele cu jucării sexuale ar putea să dispară de pe bulevarde, la iniţiativa Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului.

Consilierii generali ai Bucureş tiului vor ca în centrul Capitalei să nu mai existe magazine de tip sex-shop. Ei au votat astfel, în Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB), un amendament care prevede ca Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Bucureşti, al cărei membru fondator este Municipiul Bucureşti, să se ocupe şi de militarea pentru eliminarea de pe arterele principale a magazinelor pentru adulţi.

„Grupul PDL a considerat că nu poţi face un turism de calitate, Bucureştiul nefiind o capitală asiatică, cu astfel de magazine amplasate pe arterele principale. Propunem primăriei ca în spa- ţiile centrale pe care le deţine şi le dă spre închiriere să nu mai permită desfăş urarea unor astfel de activităţi. În spaţiile proprietate privată e altceva. Vom găsi o zonă, nu la periferie, unde vor putea să funcţioneze astfel de magazine. Nu avem nimic cu libera exprimare, dar considerăm că nu e frumos. Nu există capitală europeană, în afară de Amsterdam, care are o tradiţie spre libertinism, în care să vezi sex-shopuri lângă teatre“, a declarat consilierul Mihai Atănăsoaie, cel care a propus amendamentul.

Unanimitate în gândire

Propunerea, făcută de asociaţia ale cărei principale atribuţii ar trebui să fie definirea unui profil turistic concret al Capitalei României, a fost votată în unanimitate. Preşedintele de şedinţă din cadrul CGMB, Călin Murg, a precizat că aceasta nu este o hotărâre de consiliu, nu are caracter de obligativitate, ci este o propunere ca pe lângă activităţile Asociaţiei de Promovare Turistică a Bucureştiului (infochioşcuri şi trasee turistice) să se ocupe şi cu militarea pentru eliminarea acestor magazine.

„Sunt oraşe europene în care sexshopurile sunt afişate extrem de la vedere, cum e cazul Germaniei, dar există şi oraşe, cum e Varşovia, în care magazinele de tipul acesta sunt mai degrabă nişte chioşcuri, îngrămădite pe o străduţă periferică. Acum depinde unde vrea Bucureştiul să se poziţioneze. Dar nu cred că asta e principala lui problemă“, spune Ciprian Enea, consultant la Bestturism.ro.

„Ar trebui să se gândească şi la noi“

Pentru patronii de magazine cu jucării erotice, problema este una de afaceri. „Nu văd pe cine deranjează. Probabil că oamenii care au propus asta sunt cei care n-au fost niciodată într-un sex-shop. E vorba despre educaţie sexuală şi lucrurile utile pe care le poţi afla într-un astfel de magazin“, comentează un patron de magazin, care a dorit să-şi păstreze anonimatul. „E vorba despre o afacere, până la urmă. Aşa cum se gândesc la oamenii care trec pe trotuar şi pot fi deranjaţi de magazinele noastre, ar trebui să se gândească şi la noi“, spune patronul.

VEDERE LARGĂ

„Iar punem căruţa înaintea boilor“

Sociologul Marius Pieleanu şi consultantul în turism Ciprian Enea au aceeaşi părere despre propunerea consilierului PDL: este pripită şi fără un fundament logic. „Nu cred că poate fi vorba despre o pervertire a tinerilor, pentru că oricum curiozitatea în domeniul acesta există, indiferent că sex-shopul este pe Calea Victoriei sau în Balta Albă. Mi se pare pripită această propunere. E o pudibonderie exagerată a funcţionarilor din Consiliul General, care lucrează în clişee“, comentează Marius Pieleanu amendamentul aprobat în CGMB. „Această propunere spune multe despre mentalitatea şi capacitatea profesională a celor din Consiliul General şi despre modul în care înţeleg ei să funcţioneze o primărie modernă“, punctează Pieleanu. Nici din punct de vedere al turismului, lucrurile nu sunt foarte clare. „În primul rând ar trebui să avem un concept turistic, să ne hotărâm unde ne poziţionăm, şi abia apoi să luăm hotărâri de genul acesta. Iar punem căruţa înaintea boilor“, spune Ciprian Enea, consultant la Bestturism.ro. „În Bucureşti, sex-shopurile nu sunt atât de vizibile sau ostentativ afişate. Nu cred că turiştii ar putea fi deranjaţi de astfel de magazine“, adaugă Enea, care e de părere că aceasta nu este una dintre problemele reale ale Capitalei.

Ne puteți urmări și pe Google News