Un bucureştean a reclamat, astăzi, la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) că angajatul unui magazin din Drumul Taberei (din sectorul şase) a refuzat să-i vândă ţigări, deşi produsul pe care-l dorea era expus pe unul dintre rafturi; motivaţia vânzătorului a fost că patronul i-a cerut să nu mai dea niciun pachet de ţigări până când le vor scumpi, spun surse ANPC.
Reprezentanţii organizaţiilor care se ocupă de protecţia consumatorilor spun că modul în care a procedat vânzătorul e ilegal şi le recomandă celor care trec printr-o situaţie similară să depună o reclamaţie la comisariatul local pentru protecţia consumatorilor.
"Această practică e ilegală"
"Această practică este ilegală. Dacă produsele sunt la raft înseamnă că fac parte din ofertă şi atunci vânzătorii sunt obligaţi să le comercializeze. Conform articolului 28 din Codul Consumului se interzice refuzul vânzării unui produs sau prestării unui serviciu către un consumator fără un motiv justificat, conform prevederilor în vigoare. Cei care nu respectă legislaţia riscă să fie sancţionaţi de comisariatele locale pentru protecţia consumatorilor", susţine Mihai Titichi, şef Serviciu al Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor (APC).
Constantin Cerbulescu, preşedintele ANPC, spune că reclamaţiile se pot trimite la sediile Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor sau la Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti, în funcţie de locul unde îşi desfăşoară activitatea operatorul economic. "Sesizările se pot trimite prin poşta clasică, prin cea electronică sau personal", afirmă Cerbulescu.
Pe de altă parte, reprezentanţii ANPC spun că încă nu au primit plângeri de la consumatori cu privire la creşterile de preţuri din ultimele zile. "Chiar dacă o să primim astfel de reclamaţii, nu putem decât să le redirecţionăm către Consiliul Concurenţei, autoritatea care se ocupă de reglementarea preţurilor. Acest aspect nu intră în atribuţiile noastre", mai spune Cerbulescu.