De zece zile, presedintele TVR este subiectul unei campanii negative, incepand cu articolul "TVR in faliment", aparut in "Jurnalul National". Unde a gresit Giurgiu?
ZGOMOTUL. „Jurnalul National” ia ieri la rand o serie intreaga de contracte ale TVR, printre altele cu nume cunoscute in piata de publicitate, ca Headvertising sau Gavrila si Asociatii. Lui Giurgiu i se reproseaza ca se cunoaste cu patronii de pe vremea cand era regizor de spoturi. Daca acordam necesara prezumtie de nevinovatie, cunoasterea furnizorilor e, in cazul lui Giurgiu, un atu. Ar trebui sa stim daca sumele sunt exagerate, campaniile nu si-au indeplinit obiectivele sau contractele au fost atribuite pe sub mana.
PROBLEMELE REALE. Desigur, verificarile sugerate mai sus nu sunt lipsite de rost. „Lumea citeste”, de pilda, este o emisiune care costa 4.700 de euro si nu-si scoate banii. Pentru un post public, pierderea ar putea fi justificata. Emisiunea e cea mai reusita, de cultura, care s-a facut acolo in ultimii ani. Merita? Dincolo de suspiciunile create de presa, exista o intrebare fara raspuns.
Dar, in ultima instanta, problema e una de comunicare, oricat de stupid si a scuza suna asta. Dezastrul calitativ din TVR nu putea fi remediat fara unu-doi ani de bilant negativ, dar Tudor Giurgiu nu a iesit public sa spuna: vom pierde bani. A reactionat dezordonat atunci cand problema a aparut pe agenda presei.
La mutenia lui Giurgiu se adauga o alta mare problema: angajatii lenesi, ineficienti si cu posturi protejate de lege, amenintati de schimbarile la varf pe care le-a anuntat acesta. Este desigur usor sa ne aratam viteji dupa razboi, dar vom spune ca dezastrul din TVR de-abia acum se arata la proportiile reale. Daca Giurgiu l-ar fi expus public din timp si ar fi lansat o dezbatere despre strategia de aducere pe linia de plutire, situatia ar fi fost alta. Poate ca timpul nu e pierdut.