Coada la Shakespeare

Coada la Shakespeare

Biletele puse in vanzare pentru spectacolele din Festivalul National de Teatru se epuizeaza rapid. La unele dintre cozi s-a stat si peste cinci ore.

Cea de-a 17-a editie a Festivalului National de Teatru, care incepe vineri si va dura doua saptamani, se anunta un succes, tinand cont de cantitatea-record de bilete care au fost vandute deja. La Teatrul Odeon, gazda a 11 spectacole, coada din fata casieriei a durat cinci ore.

Locurile sunt epuizate la Teatrul de Comedie (unde se joaca „Revizorul” in montarea lui Horatiu Malaele) si Teatrul Bulandra, iar pana ieri, biletele la sapte spectacole, printre care „Viata cu un idiot” si „Cantarea cantarilor”, se vandusera complet. Pentru multe spectacole, casele de bilete detin mai putin de 50 de locuri.

Este cea de-a treia editie care o are pe criticul de teatru Marina Constantinescu director artistic si selectioner unic. Spectacolele sunt grupate in 11 module, iar regizorul ramane polul central al selectiei.

In cifre, lucrurile vor sta astfel: 54 de spectacole, 25 de regizori romani, 92 de reprezentatii in mai toate teatrele bucurestene - Teatrul National „I.L. Caragiale”, Bulandra, Odeon, Nottara, Comedie, Mic, Act, Metropolis, Masca -, la Opera, la Opereta, la Circul Globus, la Centrul National al Dansului sau la metrou, precum si la Sibiu. Nume precum Silviu Purcarete, Andrei Serban, Alexandru Dabija, Mihai Maniutiu, Tompa Gabor, Alexander Hausvater, Radu Afrim, Gianina Carbunariu, Alexandru Darie, Felix Alexa se vor regasi in selectie cu cele mai recente creatii.

Sub semnul vizionarului Aureliu Manea

Anul acesta, modulul participarii internationale va gazdui zece spectacole de varf, precum „Filosofii”, creat de celebrul coregraf Josef Nadj la Centrul Coregrafic din Orleans, sau „Nora” de Ibsen, in regia lui Thomas Ostermeier, toate in prezenta regizorilor invitati. Mai sunt invitate spectacole din Belgia, Irlanda, SUA si Republica Moldova.

Cele doua noi module, dedicate teatrelor Masca si Act, urmaresc modul admirabil in care cele doua teatre au reusit sa reziste in timp si sa-si castige un public numeros si fidel.

In selectia oficiala se regasesc spectacole de impact precum cele ale lui Mihai Maniutiu („Trilogia evreiasca”, montata la Sibiu, si „Cantarea cantarilor”, de la Teatrul Maghiar din Cluj), „Regele Lear” al lui Tompa Gabor (Cluj), „Visul unei nopti de vara”, montat de V.I. Frunza la Braila, „Regele Lear” pus de Bocsardi Laszlo la Sf. Gheorghe, „Pescarusul” lui Andrei Serban de la Sibiu. Nu lipsesc nici reprezentanti ai tinerei generatii, cum ar fi Radu Afrim, cu „Inimi cicatrizate”, dupa Max Blecher, sau Gianina Carbunariu, cu „Sado-Maso Blues Bar”.

Ideea si constructia acestei editii sunt inchinate memoriei regizorului Aureliu Manea. Marti, 6 noiembrie, la Teatrul Act, la ora 11.00, va avea loc o discutie in jurul acestei mari personalitati a scenei romanesti.

16 conferinte si ateliere, zece lansari de carte si doua expozitii de fotografie de teatru intregesc programul acestei editii,  care este organizata de Ministerul Culturii si Cultelor, UNITER si Primaria Municipiului Bucuresti. Programul complet al festivalului si detalii despre spectacolele selectionate pot fi aflate de pe site-ul www.fnt.ro.

MODUL Vera Mantero danseaza goala Modulul Dans este compus din sapte spectacole, majoritatea in premiera pe scenele bucurestene. Unul dintre cele doua solouri ale Verei Mantero, nume de marca din coregrafia portugheza, este un omagiu adus „sirenei” tropicale a cabaretelor pariziene din anii ‘20, Josephine Baker.

Vera Mantero se confrunta cu publicul goala, balansand pe marginea abisului existential, dincolo de straluciri si erotismul salbatic. Vava Stefanescu revine in cadrul Modulului Dans intr-un spectacol in regia lui Mihai Maniutiu, „O vara fierbinte pe Iza”.

Ne puteți urmări și pe Google News