Citroen le-a pus gând rău producătorilor premium germani
- Adam Popescu
- 20 iulie 2010, 12:58
Citroen plănuiește lansarea unei limuzine ”pline de caracter”, pentru a contracara ”agresiunile” Audi, BMW și Mercedes-Benz – prezente și viitoare – asupra segmentelor inferioare, acolo unde producătorul francez și-a trasat, în timp, aria de competență.
Nu a făcut prea multe valuri cu modelul C6, așa că se gândește serios să își mai încerce o dată norocul cu un model de mari dimensiuni.
Citroen trimite tot mai insistent semnale potrivit cărora se pregătește să transforme conceptul Metropolis într-o limuzină dedicată producției de serie, notează ediția online a revistei ”Autocar”.
Mișcarea, oricât de surprinzătoare, a fost explicată de Jean-Pierre Ploué, șeful de design al alianței PSA Peugeot-Citroen.
”Nu ne putem permite să lăsăm mărci precum Audi, BMW și Mercedes-Benz să ne invadeze teritoriul tradițional (sectorul de mașini mici și foarte mici) fără a răspunde cu aceeași monedă”.
Ploué a ținut să precizeze că știe prea bine cât de dificilă va fi această misiune pentru Citroen: ”În această perioadă, nu e simplu să comercializezi autoturisme de lux în Europa”.
Cu toate aceastea, ”un model DS de top, plin de caracter, pe care l-am putea numi DS9, ar putea, totuși, să facă o treabă bună pentru noi”, a mai precizat oficialul PSA.
Existența DS9 va fi condiționată, se pare, de o lansare pe piața chineză, demers care va avea darul să ofere echilibrul financiar atât de necesar unui astfel de proiect.