Inventatorii chinezi au dezvoltat un sistem de 20 de ori mai ieftin pe kilometru decât tramvaiul convențional. Costul unui kilometru ar fi de 2,5 milioane de euro, în comparație cu cel de 50 până la 90 de milioane realizate de alte mijloace de transport, cum ar fi metroul. 

Simulare virtuală

ART (Autonous Rapid Transit) se adaptează la variațiile solului pe care le-ar face autobuzul. Urmărește șine virtuale, datorită senzorilor și terminalelor instalate de-a lungul circuitului său. Noul tramvai are până la patru vagoane și poate găzdui între 300 și 500 de pasageri. 

Atinge 70 km/h

Acest nou tip de tramvai este alimentat de baterii cu litiu. Are o rază de 40 km, dar se reîncarcă repede. Viteza sa poate atinge 70 km/h. Producătorii chinezi testează tramvaiul în această lună pe teren acoperit de zăpadă, iar inaugurarea va avea loc în acest an, titrează New China TV.

 

Te-ar putea interesa și: