Burger King copiaza reteta „ieftina” de la McDonald’s pentru a ramane in top.
Piata americana a burgerilor a devenit in ultima vreme un razboi deschis intre cele trei mari companii care incearca sa se impuna prin preturi din ce in ce mai scazute la produse. Chiar si asa, dublu-cheesburgerul de 1 dolar (70 de euro centi), pe care il ofera clientilor cei de la McDonald’s, ii face lideri incontestabili pe piata.
Intr-un e-mail trimis catre angajati, conducerea Burger King, unul dintre competitorii McDonald’s, recunoaste ca pe segmentul de dublu-cheesburger compania nu are nicio sansa, potrivit cotidianului britanic „Daily Telegraph”.
„Credem ca dublu-cheesburgerul de un dolar este cea mai puternica arma a rivalilor nostri, care a sustinut dezvoltarea lor si o impartire destul de clara a cotei de piata in cazul acestui produs”, scrie Russ Klein, directorul de marketing al Burger King, in mesajul catre angajati.
Din acest motiv, compania din care face parte Klein ar putea incerca, la inceputul anului viitor, sa scoata pe piata un burger asemanator cu unul dintre cele mai bine vandute produse de la McDonald’s.
Reprezentantii Burger King sustin ca nu s-au hotarat inca daca vor lansa produsul-copie al burgerului McDonald’s in toata America. Pretul unui burger oferit de cei de la Burger King este in prezent de aproximativ 2 dolari (1,4 euro), insa reprezentantii lantului de fast-food sustin ca dublu-cheesburgerul lor este cu 30% mai mare decat unul produs de McDonald’s.
Meniuri cu preturi mici
Conducerea Burger King este ingrijorata ca ar putea incepe un nou „razboi” intre detinatorii de fast-fooduri din cauza preturilor apropiate, batalie care ar aduce pierderi pentru toate partile.
Totusi, potrivit publicatiei britanice, reprezentantii companiei vor incerca sa reduca diferentele de pret si sa se apropie de rivalii din Statele Unite, McDonald’s si Wendy’s. Chiar daca detinatorii francizelor Burger King au voie sa impuna propriile tarife, meniul companiei este de cele mai multe ori mult sub cel al McDonald’s.
„Evaluarile arata ca suntem inca in spatele McDonald’s si Wendy’s”, afirma Russ Klein. Potrivit cercetarilor de marketing, meniurile Burger King cu preturi promotionale reprezinta aproximativ 12a din vanzarile totale, comparativ cu meniul de 1-2 dolari al McDonald’s care aduce peste 23% din incasarile companiei.
SRATEGIE
Burgeri ieftini si in Romania
Strategia preturilor mici la burgerii McDonald’s este valabila si in Romania. Chiar fara un competitor direct de aceeasi masura pe piata interna, oficialii McDonald’s impun preturi de aproximativ un euro pentru burgerii clasici, iar cei dubli trec putin peste acest prag.
Pretul unui meniu ajunge la aproximativ trei euro, iar cel al sandviciurilor mai mari, la doi euro. Si competitorii, firme mai mici insa decat rivalii din SUA sau Marea Britanie, incearca sa tina pasul cu oferte similare. McDonald’s a anuntat o crestere a profitului cu 27% in al treilea trimestru al anului 2007, la 1,07 miliarde fata de 843,3 milioane dolari, cat inregistrase in aceeasi perioada a anului trecut.