Aceasta le va fi utilă mai ales timişorenilor care vor să ocolească aglomeraţia oraşului.

O pseudocentură a Timişoarei va fi realizată de primarii a cinci comune învecinate municipiului: Becicherecu Mic, Dudeştii Noi, Sânandrei, Săcălaz şi Satchinez. Astfel, autorităţile locale vor să asfalteze şoselele care leagă aceste comune.
 
Pornind de la faptul că lucrările au fost demarate pe o mică parte din primul tronson al centurii Timişoarei, cel din partea de nord-est, între Calea Lugojului şi Calea Aradului, centura rurală ar continua spre vest şoseaua ocolitoare.

Ideea i-a venit lui Alin Nica, edilul comunei Dudeştii Noi, care este cunoscut drept cel mai tânăr primar din ţară. Nica are acum 27 de ani şi este la cel de-al doilea mandat. Încă de anul trecut, primarul Alin Nica a pus la punct „planul B” al şoselei de centură timişorene.

Costuri – două milioane de lei, termen – doi ani

Primele lucrări la „centura rurală” vizează tronsonul Dudeştii Noi-Sânandrei-Becicherecu Mic, pe drumul comunal 45. „Pentru drumul comunal Dudeştii Noi- Becicherecu Mic am făcut deja studiul de fezabilitate, astfel că lucrările ar putea începe curând. Este vorba despre doi kilometri de drum, pe care-i vom asfalta îndată ce vom dispune de bani. Avem în vedere proiecte şi pentru accesul spre Hodoni-Satchinez şi Săcălaz. În final va fi un fel de centură a Timişoarei, dar care se va realiza mai curând şi va antrena costuri mult mai mici”, explică primarul din Dudeştii Noi.

Alin Nica spune că finanţările pot veni de la bugetul statului şi de la Consiliul Judeţean Timiş, pe lângă sumele ce pot fi alocate de la bugetul local. „Am făcut o rezervă din banii obţinuţi în urma licitaţiei de terenuri. Ideea noastră a fost asumată de Consiliul Judeţean Timiş, ceea ce înseamnă că vom găsi susţinere”, spune, optimist, primarul Nica.

Costurile lucrărilor pentru primul tronson din „centura rurală” sunt estimate la 2 milioane de lei. Pe finanţările care vor veni anul viitor va începe asfaltarea drumului comunal 45, între Dudeştii Noi şi Sânandrei.

„Acesta este cel mai important tronson, pentru că, practic, continuă şoseaua de centură a Timişoarei la care se lucrează în prezent, de la Calea Aradului la Calea Torontalului. Dată fiind importanţa acesteia mizăm pe sprijinul Ministerului Transporturilor”, spune primarul Alin Nica.

Traficul greu, interzis

Dacă primul tronson din centura Timişoarei a avut nevoie de şapte ani pentru a se concretiza, „centura rurală” ar trebui finalizată în maximum de doi ani, fiind vorba despre distanţe mici între localităţi.

Chiar şi fără bani de la Bucureşti, edilii celor cinci comune sunt dispuşi să asfalteze din propriul buget. Potrivit proiectului, pe noua şosea va fi interzis traficul greu.
 
DUPĂ 7 ANI

Centura, gata în noiembrie

Ministrul transporturilor, Radu Berceanu, a declarat săptămâna trecută, la Timişoara, că şoseaua de centură a municipiului va fi gata în noiembrie. Costurile lucrărilor la şoseaua de centură a Timişoarei, cu o lungime de 12,6 kilometri, sunt estimate la aproximativ 15 milioane de euro. Şantierul a fost demarat în anul 2002, însă, din cauza diverselor amânări şi probleme, asfaltul va fi turnat abia în această vară. În 2006, a fost reziliat contractul cu prima firmă contractantă. Iar cel de-al doilea constructor a plasat recent lucrarea în subantrepriză.