Cel mai lung tunel rutier din România. Imagini spectaculoase de pe șantier. Video

Cel mai lung tunel rutier din România. Imagini spectaculoase de pe șantier. VideoT2 - Zona Holdea. Sursa foto: Captură video Youtube

În vestul țării se construiește cel mai lung tunel de autostradă din România. Proiectul face parte din tronsonul Margina–Holdea al Autostrăzii A1, care va lega centrul țării de granița de vest.

Lucrări la tunelurile de pe Autostrada A1

Pe traseul Autostrăzii A1, aproape de limita dintre județele Hunedoara și Timiș, au loc lucrările de săpătură pentru cel mai lung tunel rutier din România. Tunelul, denumit T2, va străbate dealurile din regiunea Holdea - Coșevița. Lucrările de construcție au început în 2025 și ar urma să fie terminate la finalul anului 2026.

T2 face parte dintr-un tronson de 9,14 kilometri de autostradă care leagă localitățile Holdea (Hunedoara) și Margina (Timiș). În același timp, se lucrează și la un alt tunel, T1, care este mai scurt și se află într-un stadiu de execuție mai avansat.

Sute de muncitori pe șantier

Primele secțiuni ale tunelului T2 au fost excavate, iar pe șantier sunt mobilizați aproximativ 800 de muncitori și 200 de utilaje, conform Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara (DRDP). În paralel, se lucrează la pasaje, viaducte și terasamente.

Tunelul T1, aflat la același capăt al autostrăzii, are două galerii: una cu o lungime de 367,5 metri și cealaltă de 415 metri. De asemenea, lucrările avansează și la celelalte structuri ale lotului.

„La tunelul al doilea, au fost finalizate lucrările premergătoare portalului de intrare și au început lucrările de săpătură. În paralel, continuă lucrările și la structuri, la cele două pasaje de pe traseu, la cele două viaducte și lucrările de drum (terasament). Antreprenorul a transmis că pe șantier sunt mobilizați 800 de oameni și 200 de utilaje”, a anunțat DRDPTM.

Tunelurile fac parte din tronsonul Margina–Holdea

Tunelul T2 va avea două galerii, una de 1.825 m și cealaltă de 1.985 m, fiecare cu două benzi, bandă de urgență și trotuare pentru intervenții. Fiecare galerie va deservi un singur sens de circulație. Proiectul include patru galerii transversale pentru evacuarea pietonilor, dotate cu uși rezistente la foc și fum, și o galerie centrală pentru accesul vehiculelor și pietonilor.

Săpăturile tunelului T2 se realizează prin metoda NATM, Noua Metodă Austriacă, care permite monitorizarea în timp real a masei de rocă și adaptarea soluțiilor tehnice.

Tunelurile fac parte din tronsonul Margina–Holdea, ultimul segment al Autostrăzii A1 Lugoj–Deva aflat în execuție. Autostrada A1 traversează județele Hunedoara și Timiș și are o lungime totală de aproximativ 100 de kilometri, dintre care aproape 90 km sunt deschiși traficului.

Ne puteți urmări și pe Google News