Ce trebuie să știm despre amenajarea biroului de acasă?

Ce trebuie să știm despre amenajarea biroului de acasă?Sursa foto: It Exclusive

Una dintre cele mai mari tendințe din ultima vreme este mutarea birourilor în propria casă. Acest lucru a fost amplificat de venirea pandemiei, însă ulterior multe companii și-au dat seama că oamenii sunt mai productivi din confortul propriului cămin, iar cheltuielile se reduc foarte mult.

Dacă ai de gând să îți muți și tu biroul în propria casă, indiferent de motiv, să știi că sunt anumite lucruri la care ar trebui să fii atent. De exemplu, atunci când îți decorezi spațiul de lucru în stil home office, pentru a crea un loc confortabil, dar care se va transformă într-un coșmar atunci când alegi mobilierul greșit, ar trebui să acorzi atenție selecției pieselor importante, în special biroului în sine și scaunului de birou, și să faci o selecție meticuloasă.

Ce ar trebui să luăm în considerare atunci când alegem un birou?

Biroul în sine este o alege crucială. Pe lângă stil, trebuie să fim atenți și la funcționalitatea lui. Desigur, în primul rând ne vom uita ca stilul să se încadreze în ceea ce ne dorim. Putem alege un birou mare, clasic, un birou minimalist, un birou de tip industrial și așa mai departe. Dacă, de exemplu, avem nevoie de  un birou unde vom pune doar un laptop, acesta poate fi de mici dimensiuni. Însă dacă lucrăm cu documente și dosare, avem nevoie de un birou care să ofere atât spațiu cât și locații inteligente de depozitare.

Biroul va fi aranjat în așa fel încât lumina să nu ne deranjeze. Nu este indicat să avem lumina din față, dar nici din spate. Cel mai bine ar fi ca biroul să dispună de o lumină laterală sau chiar de sus.

Dacă lucrezi în domeniul proiectării sau orice altceva ce are de-a face cu desenul, te sfătuim să alegi un birou special pentru desen, rabatabil, care te va ajuta foarte mult în acest sens. Pentru a-ți crea acasă spațiul de lucru ideal, alege acum un mobilier birou care se potriveste nevoilor tale si uita de disconfortul de a lucra in conditii improprii

Ce ar trebui să luăm în considerare atunci când alegem un scaun de birou?

Chiar dacă ești acasă, vei lucra același număr de ore. Putem spune că atunci când zona pe care ai ales-o este plăcută și în același timp respectă standardele de lucru, programul tău lung și supărător de lucru va fi mai productiv și mai sănătos.

Un alt punct important, pe lângă biroul propriu-zis, este, desigur, scaunul de birou. Cei care lucrează la calculator trebuie să ia foarte în serios acest aspect. Scaunul de birou pe care îl cumperi nu trebuie să provoace nicio tulburare de postura în timpul programului de lucru și, în același timp, ar trebui să prevină unele boli prin structura să ergonomică.

Din acest motiv, este necesar să alegi scaunele de birou luând în considerare unele caracteristici și structura ergonomică. Principala dintre aceste caracteristici este înălțimea. Scaunele de birou, care pot fi reglate în funcție de înălțime, sunt mai potrivite decât scaunele de birou standard pentru perioade lungi de ședere. Scaunele de birou alese vor fi foarte importante pentru sănătatea ta.

O altă caracteristică importantă a scaunelor de birou alese pentru home office o reprezintă materialele din care sunt realizate. Spătarul, care poate provoca dureri de talie, spate și gât, poate fi minimizat ca impact dacă alegi un scaun de birou din material textil sau plasă de calitate, cu cel mai înalt nivel de ergonomie. În plus, scaunele de birou din plasă previn transpirația și sunt evitate anumite afecțiuni. Astfel te vei asigura că sunt evitate problemele legate de postură.

O altă caracteristică la care ar trebui să fii atent atunci când cumperi scaune de birou este suportul de braț al scaunului de birou pe care l-ai ales. Suportul pentru brațe este foarte important. Atunci când alegi un scaun cu zone speciale pentru brațe, poți ține tastatura și mouse-ul mai confortabil și, prin sprijinirea brațului, poți minimiza disconfortul unor zone precum spatele și gâtul, care pot provoca durere și deformare. Cel mai important punct al suportului de braț este materialul din care este realizată partea de susținere și dimensiunea acestei zone. Suportul de braț nu trebuie să fie rigid. Suporturile de brațe dure și de dimensiuni scurte te pot răni.

Alte elemente de birou

Dacă dispui de un spațiu generos de birou, poți să incorporezi și alte elemente cum ar fi o bibliotecă sau rafturi pentru documente și cărți. Sunt domenii în care biblioteca este, de fapt, obligatorie. Vor fi necesare cărți, manuale, documente, dosare și toate acestea trebuie depozitate undeva. Pentru a nu face un morman de cărți pe podea, este indicat să cumperi o mică bibliotecă care să-ți permită să ții toate aceste lucruri frumos organizate. În plus, dacă întregul tău spațiu de lucru este organizat, și munca se va desfășura mai bine.

În zonele de lucru la biroul de acasă, trebuie să îți creezi o zonă confortabilă și perfectă pentru a munci, protejându-ți în același timp sănătatea și securitatea în muncă. Din acest motiv, mobilierul de birou ar trebui să îți ofere atât ergonomia și confortul de a fi acasă și ar trebui să reflecte și disciplină de birou. Dacă alegi piesele ținând cont de ceea ce ți-am sugerat mai sus, atunci ai rezolvat cea mai mare parte a problemei. De asemena, nu uita să ții cont și de gusturile tale. Pe piață există birouri, scaune și biblioteci care se vor încadra în orice stil, dar care vor suplini și nevoile fiecărui utilizator. Astfel, nu trebuie să sacrifici nimic nici din utilitate și nici din stil.

 

 

Ne puteți urmări și pe Google News